پنجشنبه 5 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ژنرال اسرائيلی: يک سال است برای حمله به ايران آماده‌ايم

• رئيس ستاد کل فرماندهی ارتش اسرائيل اعلام کرد که ايران و حزب‌الله اولويت اصلی ارتش اسرائيل‌اند و فعاليت‌های آن‌ها به دقت تحت کنترل است. او همچنين گفت اسرائيل از يک‌سال پيش آماده حمله به مراکز اتمی ايران است.

دويچه وله ـ ژنرال بنيامين گنتز، رئيس ستاد کل فرماندهی و عمليات ارتش اسرائيل در کنفرانسی در شهر تل‌آويو تاکيد کرد که ايران و حزب‌الله لبنان اصلی‌ترين کشور و گروهی‌اند که ارتش اسرائيل زيرنظر دارد و فعاليت‌های آن‌ها را به دقت دنبال می‌کند.

اين فرمانده ارشد اسرائيلی با تاکيد بر اين‌که تمرکز اصلی آن‌ها در سال‌های آينده نيز ايران خواهد بود، اضافه کرد:«ايران به دليل برنامه‌ی اتمی و فعاليت‌های تروريستی جهانی خود بايد تحت فشار بيشتر جامعه جهانی قرار گيرد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گنتز مدعی شد که ايران از ادامه‌ی مذاکرات با کشورهای گروه ۵+۱ به عنوان استراتژی‌ا‌ی برای کسب زمان بيشتر برای ادامه‌ی فعاليت‌های اتمی خود استفاده می‌کند.

تحريم‌ها مانع فعاليت‌های اتمی نشده‌اند

اين فرمانده ارتش اسرائيل گفت که تحريم‌های بين‌المللی عليه ايران اگرچه تاثير چشمگيری بر اقتصاد ايران داشته، اما مانع از ادامه‌ی فعاليت اتمی ايران نشده است. گنتز افزود:« ايران به دنبال آن است که هژمونی خود را در منطقه گسترش دهد. در هر منطقه‌ای که پای ايران در ميان است، فعاليت‌های مخرب آن‌ها گسترده و عميق است.»

ژنرال گنتز همچنين ايران و حزب‌الله لبنان را به عنوان مهم‌ترين حاميان بشار اسد معرفی کرد و گفت:«ايران و حزب‌الله تا گردن و به هر قيمت ممکن درگير حفظ رژيم بشار اسد هستند.»

او همچنين از روسيه نيز انتقاد کرد که همچنان حامی بشار است و در راه انتقال قدرت در سوريه سنگ‌اندازی می‌کند.

رئيس ستاد کل فرماندهی و عمليات ارتش اسرائيل با تاکيد بر اين‌که آن‌ها منتظر نمی‌مانند تا ايران به سلاح هسته‌ای دست يابد، اضافه کرد:« بيش از يک سال است که ما برای حمله نظامی عليه تاسيسات اتمی ايران آماده‌ايم.»

وی همچنين اضافه کرد که ارتش اسرائيل در بلندی‌های جولان که مرز ميان اين کشور و سوريه است نيز در حالت آماده‌باش به سر می‌برد.

"حماس تنها گروه تروريستی نواز غزه نيست"

ژنرال گنتز در بخش ديگری از صحبت‌های خود درباره‌ی ادامه‌ی محاصره نوار غزه از سوی نيروهای اسرائيلی گفت که حماس قصد ندارد کنترل نوار غزه را از دست بدهد.

او با تاکيد بر اين‌که حماس تنها گروه تروريستی در نوار غزه نيست، گفت:« گروه‌های تروريستی ديگری از غزه فعاليت‌های مخرب انجام می‌دهند. حماس خود سعی دارد اين گروه‌ها را تحت کنترل گيرد، اما خيلی وقت‌ها در کنترل اين گروه‌ها موفق نيست.»

ژنرال گنتز با تاکيد بر اين‌که در حال حاضر اسرائيل از سوی دشمنان اين کشور احساس خطر فوری نظامی نمی‌کند، تاکيد کرد که با اين‌حال همه‌نيروهای ارتش اسرائيل اموزش‌های لازم را ديده‌اند و استراتژی ارتش اين کشور واکنش فوری و شديد به هر تهديد و حمله‌ی نظامی خواهد بود تا غائله را در "کوتاه‌ترين زمان" سرکوب کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016