جمعه 13 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعطای دکترای افتخاری حقوق دانشگاه یورک کانادا به نسرین ستوده

سنای دانشگاه یورک کانادا به توصیه رییس دانشگاه اعطای دکترای افتخاری رشته حقوق سال ۲۰۱۳ را به خانم نسرین ستوده، وکیل دعاوی بر جسته و زندانی سیاسی ایرانی به تصویب رساند. تعدادی از استادان، دانشجویان و دانش آموختگانِ ایرانی تبارِ دانشگاه یورک خانم ستوده را نامزد این دکترا کرده بودند.

در بیانیهِ رسمی نامزدی از جمله آمده که خانم نسرین ستوده وکیل مدافع سرشناس ایرانی و فعال حقوق زنان است که بخاطر دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر، در یک دادگاه مذهبی به اتهام واهیِ توطئه بر علیه امنیت ملی به زندان افتاده است. نسرین ستوده در اعتراض به شرائط زندان و محدودیت های ملاقات با فرزندان و همسر خود چندین بار به اعتصاب غذا دست زده. آخرین اعتصاب غذای وی که نزدیک به پنجاه روز طول کشید و سلامت اش را سخت به خطر انداخت، سر انجام مقامات جمهوری اسلامی را به عقب نشینی واداشت و محدودیت های تحمیلی به خانواده اش، از جمله حق مسافرت دختر و همسرش، را لغو کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در بیانیهِ نامزدی، ضمن اشاره به اعتراضات جهانی در حمایت از خانم ستوده و نیز اعطای جوائز معتبر بین المللی به ایشان، از جمله جایزه ساخاروف و جایزه آزادی 'پنِ' امریکا، اشاره شده که اعطای دکترای افتخاری از سوی یک دانشگاه معتبر جهانی به خانم ستوده، قدردانی از شهامت و استحکامِ شخصیتِ فردی است که در سخت ترین شرائط به دفاع از حقوق بشر و آزادیِ های سیاسی پرداخته. بعلاوه تاکید شده که اعطای این جایزه از سوی دانشگاه یورک به خانم ستوده بیانگر باور و تعهد این دانشگاه به عدالت اجتماعی و دفاع از حقوق بشرو مقابله با نقض این حقوق در هر گوشه جهان، و نشان دهنده آگاهی جهانیِ این دانشگاه است.

مراسم اعطای دکترای افتخاری خانم ستوده در روز ۱۲ ژوئن ۲۰۱۳ همزمان با مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه یورک و با حضور تعدادی از شخصیت های ایرانی در محل این دانشگاه بر گذار خواهد شد، و از آنجا که خانم ستوده کماکان در زندان جمهوری اسلامی اسیر است، آقای دکتر کریم لاهیجی به نمایندگی ایشان دکترای افتخاری را دریافت خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016