یکشنبه 15 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: هدفمندی صددرصد اجرا شود، بنزین بیش از ۲۰۰۰ تومان نمی‌شود

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به آذربایجان غربی، محمود احمدی نژاد در چهارمین دور سفرهای استانی، در جمع مردم آذربایجان غربی با بیان اینکه "آب و هوا به طور سینوسی بالا و پایین می‌رود و در دوره‌هایی آب و هوا دچار افت و خیز می‌شود"، اظهار کرد: سیل‌هایی 35 سال یکبار و حتی گاهی 500 سال یکبار اتفاق می‌افتد و میزان بارش‌های هر منطقه در دوره‌ای زمان متفاوتند.

وی با بیان اینکه "امروز کشور ما در دوره‌ای است که بارش‌ها کم شده است و البته آلودگی‌های تغییرات محیطی بی‌تاثیر نیستند"، تصریح کرد: امروز آب دریاچه ارومیه پایین آمده است و این زیبایی‌ها را از دست می‌دهیم اما دولت در این راستا اقداماتی جدی انجام خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی نژادافزود: در رابطه با حل مشکل دریاچه ارومیه دو پروژه را دولت انجام می‌دهد و دو پروژه باید مشترک با مردم انجام شود که یکی از آنها کنترل مصرف است، یعنی باید همه با هم مصرف را مدیریت کنیم و دوم، این سوال است که عزیزان من بارش دست کیست؟ دلهای شما پاک است پس باید دعا کنید. ای خدای بزرگ باران رحمتت تا سیراب شدن این سرزمین و تا پر شدن دریاچه ارومیه را بر ما نازل بگردان.

وی در ادامه، با اشاره به راه‌اندازی راه‌آهن ارومیه و همچنین رسیدگی به موضوع مسکن مهر گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مسکن مهر به جایی رسد که هر جوان به محض ازدواج یک خانه ارزان در اختیار داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران، با بیان اینکه "ملت ایران به تمام تحریم‌ها و گرانی‌ها غلبه خواهد کرد و روسیاهی برای دشمنان خواهد ماند"، تصریح کرد:‌ دست ملت شکسته و بسته نیست. البته موانعی وجود دارد که روزی خواهم گفت اما کمتر از پنج ماه بساط بداخلاقی‌ها به فضل‌الهی از ایران جمع می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد: مقدمه حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی است و اوج حماسه سیاسی، انتخابات است که متعلق به ملت، حق و اعمال اراده ملت است و قانون اساسی جمهوری اسلامی، مرام امام و نظر رهبری این است که اراده ملت حاکم شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر همه واجدین شرایط یعنی 50 میلیون در انتخابات به صحنه آیند و رییس‌جمهوری با رای بالا در مصدر کار بنشیند چه کسی می‌تواند کارشکنی کند؟ پس حضور پررنگ و انتخاب بزرگ همه مشکلات را برطرف می‌کند. البته باید بگویم دولت تا ثانیه آخر با افتخار در خدمت شما و برای شما نوکری می‌کند و به آن افتخار می‌کند.

وی با بیان این که ما ملتی بزرگ و ریشه دار در تاریخ هستیم گفت: اینجا ایران و‌ آذربایجان است و 500 سال قبل حتی هزار تا 5 هزار سال قبل هم ایران بوده است و امروز هم ایران هست و هزار سال بعد هم اینجا ایران خواهد بود و ما به فضل الهی از این شرایط عبور خواهیم کرد. البته طبیعی است که بداخلاقی می‌کنند.

احمدی نژاد با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: از چپ و راست می‌خواهند مانع شوند و همه غربی‌ها و دنباله‌هایشان در داخل زمانی می‌گفتند هدفمندی یارانه‌ها 50 درصد تورم ایجاد می‌کند در حالی که اجرا شد و بیشتر از 5 تا 6 درصد تورم به وجود نیامد و امروز همه تحریم‌ها و بازی با بازار ارز را بر سر هدفمندی‌ها خراب می‌کنند و می‌گویند اگر هدفمندی به طور کامل اجرا شود، بنزین هفت هزار تومان خواهد شد. اما اگر هدفمندی صددرصد اجرا شود بنزین بیشتر از دو هزار تومان نخواهد شد و بیش از آن را به جیب مردم خواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: می‌گویند 45 تومان به جیب مردم گذاشته‌ای و 90 تومان از جیب مردم برداشته‌ای. در حالی که من می‌گویم شما این پول را از جیب مردم برداشته‌اید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016