دوشنبه 16 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمود عباس با رئيس جمهور چين ديدار کرد

راديو بين المللی فرانسه ـ رئيس جمهور چين، پيش از ملاقات با بنيامين نتانياهو- رئيس جمهور اسرائيل، با محمود عباس- رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين ديدار و گفت و گو کرد. چين همچنين امروز از حمله اسرائيل به سوريه انتقاد کرد و خواستار حفظ تماميت ارضی اين کشور شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری فرانسه، شی جينپينگ- رئيس جمهور تازه چين، در نخستين ديدارش با مقامات خاورميانه، امروز دوشنبه در پکن با محمود عباس- رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين، ديدار کرد. اين در حالی است که بنيامين نتانياهو- نخست وزير اسرائيل، که امروز در شانگهای بسر می برد، قرار است در روزهای آينده به پکن رفته و با رئيس جمهور چين هم ديدار کند.

نشريات چين اعلام کرده‌اند که سفر محمود عباس، ٣ روزه و رسمی بوده و بنيامين نتانياهو نيز سفری رسمی و ٥ روزه به اين کشور دارد.

رئيس جمهور چين امروز در استقبال رسمی نظامی از محمود عباس در ميدان تيان آن من در پايتخت اين کشور، گفت که به روند صلح در فلسطين پايبند است.

رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين نيز با حمايت از موضع چين در امور بين الملل گفت که سياست خردمندانه دولت‌های مختلف چين در سال‌های اخير سبب شده که اين کشور از زيان‌ها به دور باشد.

به گفته يک خبرگزاری چينی، حضور همزمان محمود عباس و نتانياهو در چين توجه بسيار زيادی را به خود جلب خواهد کرد هرچند که اين دو مقام فلسطينی و اسرائيلی با يکديگر برخوردی نخواهند داشت.

محمود عباس، روز يکشنبه اعلام کرده است که اين سفرها فرصتی برای چينی‌ها خواهد بود که سخنان دو طرف را بشنوند؛ وی همچنين گفته بود که قصد دارد از پکن بخواهد تا از تل آويو درخواست کند که به سياست های آسيب زننده به اقتصاد فلسطين پايان دهد.

در اين ديدار، دو طرف چينی و فلسطينی با امضای توافق نامه‌های همکاری اقتصادی و اقتصادی بر لزوم ارتباط بيشتر دو کشور تأکيد کردند.

از سويی سفر نتانياهو به چين که در راستای بهبود بخشيدن به روابط اقتصادی دو کشور و ارتباط بيشتر اقتصادی اسرائيل با بزرگترين قدرت اقتصادی آسيا صورت می گيرد، درست يک روز بعد از حمله موشکی اسرائيل به سوريه است.

اين درحالی است که پکن امروز با انتقاد از اسرائيل نسبت به حمله سوريه، خواستار احترام به تماميت ارضی سوريه شده است.

هوا چونيينگ- سخنگوی وزارت خارجه چين، گفته است که اين کشور با استفاده از نيروی نظامی مخالف بوده و به حفظ تماميت ارضی کشورها اعتقاد دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016