چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امیر حکمتی برای خانواده اش در آمریکا نامه فرستاد

بی بی سی ـ امیر میرزا حکمتی، نظامی سابق آمریکایی که در سال ۲۰۱۱ پس از سفر به ایران بازداشت شد، در نامه ای به خانواده اش در میشیگان از سلامتی خود خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آقای حکمتی در این نامه نوشته که برای سلامتی پدرش که به سرطان مغز مبتلاست، دعا می کند و از مادرش خواسته است که برای دیدار با او به ایران سفر نکند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این نخستین نامه امیر حکمتی به خانواده اش در نزدیک به دو سال گذشته است.

امیر حکمتی، شهروند ایرانی‌تبار آمریکا که برای مدتی در ارتش ایالات متحده خدمت کرده است، پس از سفر به ایران به اتهام جاسوسی بازداشت شد.

دادگاه انقلاب آقای حکمتی را در رابطه با "همکاری با دشمن، عضویت در سازمان اطلاعاتی آمریکا و تلاش برای متهم کردن ایران به تروریسم "مجرم شناخت و به اعدام متهم کرد ولی این حکم بعدا لغو و گفته شد که دیوان عالی ایران به محاکمه دوباره او رأی داده است.

خانواده امیر حکمتی با رد این اتهام ها می گویند او برای دیدن مادربزرگش به ایران سفر کرده بود.

خانواده آقای حکمتی در اواخر ماه آوریل در سفری به واشنگتن با ابراز نگرانی از بی خبر بودن از وضع او در شش ماه گذشته، از جان کری خواستند برای آزادی او تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سارا حکمتی، خواهر امیر حکمتی نامه ارسالی برادرش را در اختیار این خبرگزاری گذاشته است.

به گفته سارا حکمتی، دریافت این نامه "بسیار احساسی" بوده است.

این نامه اشاره ای به شرایط نگهداری امیر حکمتی نمی کند ولی او در نامه اش نوشته که حالش خوب است و امیدوار است که به زودی بتواند به خانه برگردد و خانواده اش را ببیند.

امیر حکمتی متولد آریزونای آمریکا و بزرگ شده در میشیگان است و تابعیت ایرانی و آمریکایی دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016