جمعه 20 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خاتمی: بهترین گزینه هاشمی رفسنجانی است

خاتمی بار دیگر هاشمی رفسنجانی را بهترین گزینه برای شرکت در انتخابات دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش بی بی سی فارسی، محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران دوباره تاکید کرده که بهترین شخصیتی که می تواند به نظام کمک کند آقای هاشمی رفسنجانی است و افزوده "امیدوارم که آقای هاشمی در انتخابات حضور یابند"
آقای خاتمی که در مراسم ختم پدر همسر کمال خرازی، وزیر سابق امور خارجه، شرکت کرده بود به خبرنگاران گفت که "البته بنده همه را خوب می دانم اما در بهترین گزینه در شرایط فعلی برای ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی است."
اصلاح‌طلبان و جریان میانه‌رو در جمهوری اسلامی خواسته‌اند در انتخابات ریاست جمهوری آینده اکبر هاشمی رفسنجانی یا محمد خاتمی خود را نامزد انتخابات کنند، اما این دو نفر تا کنون آمادگی خود را اعلام نکرده‌اند.
گزارشها حکایت از آن دارد که گفتگو هایی بین این دو رئیس جمهور پیشین صورت گرفته و هر کدام از آنها تلاش کرده است تا دیگری را برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی قانع کند. آقای خاتمی در روزهای اخیر چندین بار تاکید کرده که آقای هاشمی در شرایط فعلی ایران بهترین گزینه است.
در روزهای اخیر، آقای هاشمی رفسنجانی برخلاف گذشته که اصرار بر نیامدن داشت گفته است که "نمی گویم نمی آیم."
آقای هاشمی رفسنجانی با اشاره با اظهارات خود در گذشته، گفته است که وضعیت کنونی کشور را همان موقع پیش بینی می کرده و می دانسته که کشور به مشکل می خورد.این سخنان با واکنش تند محافظه کاران مواجه شد و حتی حیدر مصلحی وزیر اطلاعات خطاب به آقای هاشمی گفت "کسی که خود را پیشگوی حوادث ۸۸ عنوان می کند و می گوید 'من گفتم، من بیانیه دادم' در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است."
مدتی بعد آقای هاشمی رفسنجانی که تا آن زمان از ورود به صحنه انتخابات امتناع داشت گفت که در حال ارزیابی شرایط برای ورود به انتخابات است و می خواهد در این خصوص باید با رهبر ایران صحبت کند.
وی گفت: "من بدون موافقت ایشان (آیت الله خامنه ای)، وارد عرصه نخواهم شد چون اگر ایشان موافق نباشند نتیجه ای که به بار می آید معکوس خواهد بود."
وی با اشاره به اینکه "ما نمی‌خواهیم دعوا کنیم"، گفت: "اگر بخواهد شرایطی بوجود بیاید که بین من و رهبری حالت نزاع و اختلاف بوجود آید همه ما ضرر خواهیم کرد."
با آنکه در سالهای اخیر اصولگرایان هر سه قوه را در اختیار داشته اند ولی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، اختلافات دورنی آنها آشکار تر شده و تعدادی زیادی از اصولگرایان در گروه های مختلف خود را به عنوان نامزد این انتخابات معرفی کرده اند.
به نظر می رسد که نگرانی اصولگرایان حضور احتمالی هاشمی رفسنجانی یا خاتمی است و به همین دلیل هم نیز حضور یکی از این دو در صحنه انتخابات، احتمالا باعث تغییر در مواضع اصولگرایان خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016