شنبه 21 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رد صلاحيت‌های شورای شهر، نتيجه بررسی هيات‌ اجرايی است نه هيات نظارت


ايسنا ـ رييس هيات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، در استان تهران با رد اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اينکه رد صلاحيت کانديدا‌های شورای شهر توسط هيات‌های نظارت انجام شده است، تاکيد کرد که رد صلاحيت‌های اعلامی در اين مرحله نتيجه بررسی‌های هيات‌های اجرايی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسين طلا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در واکنش به انتشار اسامی برخی از رد صلاحيت‌شدگان کانديدا‌های انتخابات شورای شهر تهران اين کار را غير قانونی خواند و گفت: هيات اجرايی بعد از استعلام ازمراجع چهارگانه يعنی قوه قضاييه، وزارت اطلاعات، نيروی انتظامی و سازمان ثبت بررسی صلاحيت کانديدا‌های شورای شهر را به اتمام رساند و نتيجه را به آنها اعلام کرد از اين رو اگر کانديدايی در اين مرحله ردصلاحيت شده باشد نتيجه بررسی‌های هيات اجرايی است.

وی ادامه داد: نتيجه بررسی صلاحيت کانديدا‌ها در هيات‌های اجرايی از روز پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت آغاز شده است که داوطلبان به استناد تبصره ۲ ماده ۵۰ قانون انتخابات شوراها از زمان ابلاغ رد صلاحيت‌شان تا چهار روز وقت دارند تا شکايت خود را به هيات اجرايی شهرستان مربوطه يا نمايندگی هيات عالی نظارت استان مستقر در فرمانداری تهران اعلام کنند.

رييس هيات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان تهران تاکيد کرد: بر اين اساس نتايج اعلام شده در مورد رد صلاحيت‌های نتيجه بررسی هيات نظارت نيست طبيعتا شکايت داوطلبان در مدت ده روز قانونی در هيات‌های نظارت مورد رسيدگی قرار می‌گيرد تا در نهايت در روز ۲۸ ارديبهشت نتيجه بررسی صلاحيت کانديدا‌ها در هيات نظارت به آنها ابلاغ شود.

طلا يادآور شد: بعد ازاعلام نتيجه بررسی صلاحيت کانديدا‌ها توسط هيات نظارت آنها می‌توانند به مدت چهار روز يعنی تا اول خرداد شکايت خود را اعلام کنند بعد از آن هيات نظارت نتيجه نهايی بررسی صلاحيت را در روز ۱۲ خرداد به فرمانداری‌ها ابلاغ می‌کند تا آنها نتيجه را به داوطلبان اعلام نمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016