چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شايعات درباره تاييد صلاحيت کانديداها

فرارو ـ شايعات و گمانه زنی ها درباره تائيد صلاحيت‌های احتمالی انتخابات رياست جمهوری افزايش يافته است. در ساعات اخير دو ليست متفاوت در اين باره منتشر شده است.

به گزارش فرارو، فردا آخرين روز تصميم گيری شورای نگهبان درباره نامزدهای انتخابات رياست جمهوری است. البته شورای نگهبان می تواند اين زمان را تا سقف پنج روز تمديد کند. اما شواهد حاکی از آن است که شورای نگهبان قصد تمديد انتخابات را ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ظهر امروز سايت عصر ايران، در گزارشی ليست دوازده نفره ای را از تائيد صلاحيت شدگان انتخابات منتشر کرد.

براساس گزارش اين سايت اکبر هاشمی رفسنجانی، علی اکبر ولايتی، محسن رضايی، حسن روحانی، محمدرضا عارف، محمد باقر قاليباف، غلامعلی حداد عادل، منوچهر متکی، سيدمحمدحسن ابوترابی فرد، سعيد جليلی، پرويز کاظمی و محمد شريعتمداری تائيد صلاحيت شده اند.

براساس گزارش عصر ايران "برخی گمانه زنی ها نيز حاکی از آن هستند که از اين تعداد، تنها ۸ يا ۹ نفر تأييد نهايی می شوند و نام های هاشمی، ولايتی،قاليباف،حدادعادل و جليلی در صدر تاييد شدگان هستند."

به اين ترتيب اسفنديار رحيم مشايی، کامران باقری لنکرانی، عليرضا زاکانی و مصطفی کواکبيان از مهمترين رد صلاحيت شدگان محسوب می شوند.

اما سايت "پايگاه جامع انتخابات ايران" روايت ديگری از رد صلاحيت ها ارائه کرده است. اين سايت در گزارشی از تائيد صلاحيت ۷ نامزد انتخاباتی خبر داد.

"پايگاه جامع انتخابات ايران" نوشت: «شنيده های خبرنگار ما حاکی از آن است که شوراهای نگهبان از ميان بيش از ۶۰۰ نامزد انتخابات رياست جمهوری تنها ۷ نفر شامل؛ محسن رضايی، غلامعلی حداد عادل، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، سعيد جليلی، محمدرضا عارف، علی اکبر ولايتی، محمد باقر قاليباف احراز صلاحيت شده اند.»

برای اساس تعداد ردصلاحيت شدگان افزايش يافته است و افرادی هم چون منوچهر متکی، ابوترابی فرد، حسن روحانی، پرويز کاظمی و محمد شريعتمداری نيز در بين ردصلاحيت شدگان قرار دارند. با اين وجود نمی توان اين گممانه زنی ها و شنيده ها را معتبر دانست.

در همين راستا يک سخنگوی جبهه پايداری رد صلاحيت باقری لنکرانی را تکذيب کرد و گفت: «اينها تنها جوسازی است.» نماينده مردم مشهد در پاسخ به اين پرسش که اگر لنکرانی رد صلاحيت شود به نظر شورای نگهبان اعتراض می‌کند اظهار کرد: «امروز آقای لنکرانی در واکنش به همين پرسش در مصاحبه با يکی از رسانه‌ها گفتند که تشکر می‌کنم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016