چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: برخی برای جلب آرا شعارهايی می‌دهند که از اختياراتشان بيرون است

ايلنا ـ رهبر انقلاب امروز در ديدار با جمعی از اقشار مختلف مردم بيان داشتند: انتخاب فردی مومن، انقلابی با عزم و همت جهادی به رياست جمهوری يکی از عوامل تحقق هدف مردم ايران در انتخابات ۹۲ است.

به گزارش ايلنا، حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، با توصيه به آحاد ملت بخصوص جوانان برای بهره گيری از ظرفيت عميق و انسان ساز ماه معطر رجب، انتخابات ۲۴ خرداد را آزمون افتخارآميز ديگری برای ملت ايران دانستند و با تبيين «اهداف متضاد ملت و دشمنان ملت در اين انتخابات» تأکيد کردند: مردم برای تحقق اهداف خود و ناکام ماندن دشمن، با حضور پرشور و گرم در انتخابات، از ميان نامزدهايی که شورای نگهبان براساس معيارهای قانون معرفی می کند، انسانی شايسته، وارسته، مؤمن، انقلابی، «اهل استقامت و عزم و ايستادگی» و برخوردار از همت جهادی را انتخاب کنند که بتواند بهتر از ديگر نامزدها، بار سنگين عزت و پيشرفت کشور را به دوش بکشد و به جلو ببرد.

رهبر انقلاب، انتخابات ماه آينده را مهمترين مسئله کنونی کشور خواندند و با اشاره به تأثيرات کوتاه مدت، و بلندمدت اين رويداد خاطرنشان کردند: در اين انتخابات يک نفر با رأی ملت، مدت ۴ سال بر سرنوشت و مسائل عمده کشور حاکم می شود اما برخی تصميمات و کارهای خوب يا غيرخوب اين فرد، می تواند حتی در ۴۰ سال آينده بر کشور تأثيرگذار باشد و اين واقعيت، نشان می دهد که انتخابات رياست جمهوری، چقدر مهم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان در تبيين اهميت مضاعف انتخابات ۲۴ خرداد افزودند: با وجودی که حدود يک ماه تا انتخابات فاصله داريم اين موضوع به يک مسئله مهم بين المللی تبديل شده، و اتاقهای فکر جهانی و دشمنان ايران، حتی مقدمات آن را با دقت رصد می کنند.

حضرت آيت الله خامنه ای با تأکيد بر اينکه دشمنان در قبال اين انتخابات اهدافی کاملاً مغاير با اهداف ملت ايران را دنبال می کنند افزودند: مردم ايران به دنبال فرد اصلحی هستند که کشور را با سرعت بيشتری در عرصه های مادی و معنوی به پيش ببرد و ضمن حل مشکلات موجود و ايجاد زندگی بهتر و مرفه تر، عزت و استقلال ايران را در پرتو «شور و شوق و اميد مردم» ارتقا بخشد.

ايشان افزودند: اما دشمن به موازات تلاش برای سرد کردن انتخابات، دنبال فردی است که اين مختصات را نداشته باشد و ايران را به وابستگی، ضعف، عقب ماندگی در عرصه های مختلف و قرار گرفتن در مسير سياستهای بيگانگان بکشاند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته بيگانگان در درجه اول به دنبال انجام نشدن انتخابات بودند اما حالا که دستشان از اين هدف کوتاه است دنبال دلسرد کردن مردم، از رونق انداختن انتخابات و تأثيرگذاری در انتخاب مردم هستند.

ايشان نااميد کردن مردم از شرکت در انتخابات را از تاکتيکهای اصلی دشمن دانستند و افزودند: آنها می خواهند به افکار عمومی القا کنند که رأی دادن و شرکت در انتخابات فايده ای ندارد پس چرا شرکت کنيم؟

حضرت آيت الله خامنه ای با استناد به عملکرد هفته های اخير «شبکه بزرگ رسانه ها و خبرگزاريهای صهيونيستی» افزودند: بحرانی جلوه دادن اوضاع کشور، بزرگنمايی مشکلات، القای یأس و نااميدی درباره حل مشکلات و تاريک جلوه دادن آينده ملت از جمله روشهايی است که شبکه بزرگ دروغ پردازی و تحريف، برای بی رونق کردن انتخابات ايران در دستور کار خود قرار داده است.

رهبر انقلاب در همين زمينه افزودند: البته مشکلاتی مانند گرانی و اشتغال در کشور وجود دارد اما کدام کشور است که بدون مشکلات باشد؟ و آيا فرياد کشيدن هر روزه مردم اروپا در خيابانها، نشانه اين نيست که کشورهای اروپايی تا خرخره در مشکلات فرو رفته اند؟

حضرت آيت الله خامنه ای در مقايسه ی اوضاع ايران و کشورهای ديگر افزودند: کدام کشور از استقلال ملی و انسجام و وحدت ملت ايران برخوردار است؟ کدام کشور اين همه جوان با نشاط دارد که ميدانهای عظيم علمی را فتح می کنند؟ کدام ملت توانسته است از «اهميت و عظمت و تأثيرگذاری ملت ايران» در حوادث منطقه ای و جهانی برخوردار شود؟ و کدام ملت توانسته است همچون مردم ايران عزيز، همه خباثتهای دشمنان را ناکام بگذارد و سرافراز و اميدوار به راه خود ادامه دهد؟

ايشان پس از تشريح صحنه «رويارويی سياسی ملت و جبهه ضد ملت در انتخابات» تأکيد کردند: مردم بدانند که حضور پرشور و پررونق در انتخابات، موجب مصونيت کشور و کاهش طمع بيگانگان برای دست اندازی و خباثت می شود.

رهبر انقلاب در توصيه ای مؤکد به مسئولان، فعالان سياسی و کسانی که تريبون در اختيار دارند افزودند: به مردم اميد بدهيد چرا که واقعيات کشور و عزم و اراده ملت، هر انسان منصفی را به آينده اميدوار می کند.

ايشان در نوعی جمع‌بندی درباره نتيجه رويارويی ملت و دشمنان در عرصه انتخابات افزودند: آنطور که ما مردم ايران را شناخته ايم و لطف و فضل الهی را تجربه کرده ايم، ملت در اين نوبت نيز، افتخار ديگری بر افتخارات خود می افزايد و مشت محکمی به دهان دشمن خواهد زد.

رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود در نگاهی اجمالی به معيارهای انتخاب نامزد اصلح گفتند تا قبل از انتخابات در اين زمينه نکات لازم را بيان خواهم کرد اما نکته مهم اين است که برای انتخاب خوب و درست، بايد معيارها را شناخت و با مشورت و تفکر، و دست يافتن به حجت شرعی، نامزد اصلح را انتخاب کرد.

رهبر انقلاب با اشاره به ضرورت انتخاب کسانی که همتشان بر حفظ عزت و پيشرفت کشور متمرکز است افزودند: هرچه در اين سه دهه بدست آورده ايم به برکت حرکت در جهت اهداف انقلاب بوده است بنابراين کسانی را انتخاب کنيم که در همه شرايط، تحقق اين اهداف را سرلوحه خود قرار می دهند.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به لزوم دقت در شعارهای نامزدها خاطرنشان کردند: گاه برخی برای جلب آرا، شعارهايی خارج از حدود اختيارات رئيس جمهور و امکانات کشور مطرح می کنند اما مردم با هوشمندی دنبال کسانی هستند که شعارهای مبتنی بر واقعيات می دهند و برای حل مشکلات و فوريتها، روشهايی متناسب با ساز و کار کشور را پی می گيرند.

رهبر انقلاب با اشاره به آمدن افراد متعدد به صحنه نامزدی انتخابات افزودند: شورای محترم نگهبان که از انسانهای پرهيزکار، متقی و آگاه تشکيل شده براساس وظايف قانونی خود، کسانی را که برای رياست جمهوری صالح هستند به مردم معرفی می کنند و مردم از ميان نامزدهای معرفی شده، کسی را که صالح تر است و بيشتر به درد ملت می خورد انتخاب خواهند کرد.

حضرت آيت الله خامنه ای بار ديگر بر پايبندی و تبعيت کامل از قانون تأکيد کردند و افزودند: عمل به قانون معياری بسيار خوب و وسيله ای برای آرامش و آسايش ملت و حفظ وحدت ملی است و به هيچ دليلی نبايد کسی از آن تخطی کند.

ايشان حوادث خسارت بار سال ۸۸ را نتيجه تخطی و تخلف عده ای از قانون برشمردند و افزودند: آنها برای اغراض نفسانی يا اهداف سياسی يا هر هدف ديگر راهی خلاف قانون رفتند و ضمن «صدمه زدن به خودشان و به ملت و کشور»، نگذاشتند مردم طمع شيرين آرای ۴۰ ميليونی را بخوبی بچشند و احساس کنند.

حضرت آيت الله خامنه ای تسليم در مقابل قانون را تنها راه صحيح خواندند و افزودند: گاه قانون صددرصد صحيح نيست اما از بی قانونی بهتر است.

ايشان افزودند: ممکن است از مجری قانون در يک بخش، خطايی هم سر بزند اما اگر نتوانيم از راه قانونی آن خطا را اصلاح کنيم تحمل آن، از بی قانونی و عمل خلاف قانون بهتر است.

ايشان داشتن حجت شرعی برای انتخاب يک فرد را مايه آرامش دنيوی و اخروی خواندند و افزودند: اگر تصميمی که با حجت شرعی گرفته شده غلط هم از آب درآمد چون انسان به تکليف عمل کرده سرافراز است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنانشان ماه رجب را آمادگاهی برای افزايش ظرفيت معنوی خواندند و خاطرنشان کردند: اگر در رجب و شعبان، توفيق حضور قلب حاصل شد و انسان خود را در همه احوال در محضر علم بيکران الهی يافت، حضور پاکيزه در ضيافت بی دريغ الهی در ماه مبارک رمضان، امکان پذير خواهد شد.

ايشان شرکت قشرهای مختلف مردم بويژه جوانان در سنت حسنه اعتکاف در ماه رجب را، منظره ای زيبا دانستند و افزودند: همه برکات و دستاوردهای انقلاب، به پشتوانه همين ذخاير معنوی و روحی حاصل شده است.

حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: ايستادگی، شورانگيزی، حرکت آفرينی و قدرت تحسين برانگيز امام راحل عظيم الشأن در مقابل ستمگران جهانی، متکی به اشکها، عبادات و مناجات خالصانه ای بود که آن عزيز، در نيمه های شب با پروردگار خويش زمزمه می کرد.

رهبر انقلاب رهبانيت در اسلام را به معنای حضور در همه عرصه های زندگی خواندند و با تجليل از ايمان، احساسات انقلابی و نقش آفرينی جوانان کشور در عرصه های ملی افزودند: حفظ و تعميق اين روحيه، ادامه تفضلات و کمکهای پروردگار را تضمين خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016