شنبه 28 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمان حسین شریعتمداری به شورای نگهبان: کاندیدای مورد حمایت فتنه را رد صلاحیت کنید

همزمان با توزیع شبنامه ها علیه هاشمی رفسنجانی در تعدادی از شهرها و افزایش حملات افراطیون به نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری، روزنامه کیهان تیتر یک امروز خود را هم به رد صلاحیت حامیان فتنه اختصاص داد. این روزنامه تحت نظر رهبری طی روزهای گذشته بیشترین حملات را به هاشمی رفسنجانی وارد کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ورود هاشمی رفسنجانی به انتخابات ریاست جمهوری همه معادلات اصولگرایان و افراطیون را به هم ریخته و حسین شریعتمداری که همه ادعاهایش طی چند سال گذشته با هیچ استقبالی رو به رو نشده، به شورای نگهبان فرمان داد که صلاحیت کسانی که به روال عرفی توان مدیریت دارند ولی مدیریت آنان به نفع دشمنان نظام بوده است نیز به طریق اولی تایید نشود،

به گزارش سایت کلمه، همزمان با توزیع شبنامه ها علیه هاشمی رفسنجانی در تعدادی از شهرها و افزایش حملات افراطیون به نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری، روزنامه کیهان تیتر یک امروز خود را هم به رد صلاحیت حامیان فتنه اختصاص داد. این روزنامه تحت نظر رهبری طی روزهای گذشته بیشترین حملات را به هاشمی رفسنجانی وارد کرده است.

پیش از این نیز برادر رهبری سیدمحمد خامنه ای هاشمی رفسنجانی را مهره دشمن خوانده بود. سخنانی که با واکنش های منفی زیادی رو به رو شد.

شریعتمداری مدعی شده است که چرا که مدیر ضعیف ولی وارسته و پاک فقط در اداره کشور مشکل می‌آفریند اما، مدیری که در فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ دخالت و حضور داشته و هنوز هم از سران فتنه حمایت می‌کند و با فتنه‌گران در ائتلاف نیز هست می‌تواند اساس نظام را به مخاطره اندازد.

مدیر مسئول تحت امر رهبری خطاب به شورای نگبهان می نویسد: تایید صلاحیت اینگونه نامزدها، چه بخواهیم و چه نخواهیم به معنای همراهی با فتنه آمریکایی- اسرائیلی یاد شده است و این پیام ضمنی را برای مردم در پی دارد که انگار خیانت آشکار به مردم و نظام، نه‌‌فقط جرم نیست بلکه فتنه‌گران می‌توانند مدال شایستگی برای حضور در رأس قوه مجریه نیز دریافت کنند!

حسین شریعتمداری که نقش بارزی در حمایت از احمدی نژاد در دو قطبی کردن انتخابات سال ۸۴ داشت، وعده داده است که تقابل دو گفتمان حامیان سرمایه‌داری با حامیان مردم محروم و مستضعف، در انتخابات پیش روی گفتنی‌های دیگری نیز هست که به بعد موکول می‌کنیم.

شریعتمداری با اشاره به سخنان روز گذشته جنتی که خبر از رد صلاحیت فرد انقلابی بدون تجربه داده بود، نوشت: هرچند از سلامت نفس و تعهد اسلامی و انقلابی برخوردارند ولی صلاحیت آنها برای تصدی ریاست جمهوری نظام احراز نشده است، بنابراین وقتی صلاحیت یک نامزد پاک و انقلابی به علت ناتوانی در مدیریت کشور احراز نمی‌شود، می‌توان و باید امیدوار بود صلاحیت کسانی که به روال عرفی توان مدیریت دارند ولی مدیریت آنان به نفع دشمنان نظام بوده است نیز به طریق اولی تایید نشود، چرا که مدیر ضعیف ولی وارسته و پاک فقط در اداره کشور مشکل می‌آفریند اما، مدیری که در فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ دخالت و حضور داشته و هنوز هم از سران فتنه حمایت می‌کند و با فتنه‌گران در ائتلاف نیز هست می‌تواند اساس نظام را به مخاطره اندازد.

شریعتمداری که چهار سال است سناریو سعید امامی را تکرار می کند، باز مدعی شده است که تمامی شواهد و قرائن موجود و اسناد غیرقابل تردید حکایت از آن دارد که بار دیگر «اتاق‌های فکر» دشمن فعال شده‌اند و مهره‌های خود را برای فتنه دیگر به میدان آورده‌اند با این دو تفاوت عمده که؛ اولا؛ این دفعه، مهره مصرف نشده ندارند چرا که در فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸- بخوانید جنگ احزاب-به تصور آن که حتما پیروز خواهند شد، تمامی مهره‌ها و جریانات وابسته به خود را به کار گرفته و سوزانده بودند. بنابراین امروزه ناچارند با مهره‌های سوخته بازی کنند. یعنی مهره‌هایی که برای مردم ناشناخته نیستند و ثانیا؛ امروزه همان مهره‌های سوخته با شعارهای ارزشی به میدان آمده‌اند. انگار نه انگار که در فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ آشکارا دست به وطن‌فروشی زده‌‌بودند.

وی مدعی شده است که از هم اکنون با جرأت می‌توان گفت نامزدهای وابسته به فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ کمترین شانس پیروزی در انتخابات پیش روی را ندارند. چرا که با همان توده‌های عظیم مردمی روبرو هستند که جنایات آنها را فراموش نکرده‌اند و حماسه بی‌نظیر ۹ دی و انتخابات اسفند ۹۰، راهپیمایی ۲۲ بهمن و… فقط چند نمونه از بصیرت مثال‌زدنی آنان است و همگان دیده‌اند که این خیل عظیم را در روزهای حادثه می‌توان دید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016