یکشنبه 29 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام دو نفر در تهران به اتهام «جاسوسی برای سرويس‌های اطلاعاتی بيگانه»

به گزارش رادیو فردا، دادستانی تهران اعلام کرده است دو نفر به اتهام جاسوسی برای «سرويس های اطلاعاتی بيگانه» بامداد روز يکشنبه ۲۹ ارديبهشت اعدام شده اند.

دادستانی تهرانی نام اين دو متهم را «محمد حيدری» و «کورش احمدی» اعلام کرده است.

دادستانی تهران می‌گويد، محمد حيدری «اطلاعاتی در زمينه مسايل مختلف امنيتی و اسرار کشور را تهيه و در ملاقات‌های مکرر خود با عوامل موساد در خارج از کشور، در اختيار آنان قرار داده بود و در اين زمينه مبالغی نيز به عنوان دستمزد دريافت کرده بود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این نهاد در خصوص اتهامات کورش احمدی اعلام کرده است که او «ضمن ارتباط‌گيری با عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا (سيا) اطلاعات کشور در زمينه‌های مختلف را جمع‌آوری و در اختيار آنان قرار داده بود.»

دادستانی تهران در ادامه اعلام کرده است: «در پی تکميل تحقيقات، پرونده اتهامی نام‌بردگان با صدور کيفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال و دادگاه پس از تشکيل جلسه با حضور نماينده دادستان و وکلای مدافع متهمان، اتهام آنان را در حد محارب تشخيص و نام‌بردگان را به اعدام محکوم کرد. احکام صادره از سوی ديوان عالی کشور نيز مورد تاييد قرار گرفته بود.»

دادستانی تهران جزييات بيشتری از پرونده متهمان و همچنين چگونگی بازداشت آنها ارائه نکرده است.

مقامات قضايی ايران پيشتر از بازداشت شماری از جاسوس‌های آمريکا و اسرائيل در ارتباط با ترور دانشمندان هسته‌ای خبر داده بود و مشخص نیست که آیا این دو نیز با چنین پرونده‌هایی مرتبط بوده‌اند یا نه.

دادستان تهران ۲۷ اسفندماه سال گذشته از محاکمه ۱۸ تن از «متهمان پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای» در سال آينده خبر داده بود. وی گفته بود که اين افراد با سرويس‌های جاسوسی آمريکا و اسرائيل همکاری داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی اين افراد را به ارتباط داشتن با سرويس‌های جاسوسی آمريکا و اسرائيل متهم کرد و با اظهار اين که اين افراد قصد داشتند «ضربات سنگينی به جمهوری اسلامی بزنند»، گفت: «با دستگيری آن‌ها بسياری از توطئه‌های دشمنان خنثی شد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016