شنبه 7 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام يک زندانی يک روز پس از اقدام به خودکشی او در زندان بندرعباس

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ يک منبع محلی به کمپين بين المللی حقوق بشردر ايران گفت که يک زندانی متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر به نام اميد سجادی ۲۸ ساله و اهل بندرعباس روز ۲ فرودين ماه در حالی که به دليل خودکشی در شب قبل از اجرای حکم اعدام و تلاش برای زدن رگ گردنش در وضعيت بدی به لحاظ فيزيکی قرار داشته است، با گردن خونين در محوطه ی زندان مرکزی بندرعباس اعدام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فعال حقوق بشر در ادامه افزود اين زندانی از دو سال پيش به اتهام مواد مخدر در اين زندان بسر می برد و به همين اتهام نيز به اعدام محکوم شده بود. بعد از قطعی شدن حکم در ديوان عالی کشور روز يک فروردين ماه اين زندانی از بند ۸ زندان مرکزی بندرعباس به سلول انفرادی قرنطينه اين زندان منتقل شد. اين زندانی بعد از مخالفت با درخواست آخرين ملاقات با اعضای خانواده اش از سوی مسئولين زندان، شب يک فروردين ماه به بهانه اقامه نماز از نگهبان خواسته که دستبند وی را باز بکند و بعد از باز کردن دست بند با لبه های ساعت مچی خود سعی در خودکشی کرده اما با دخالت ماموران جلوی اين اقدام گرفته می شود و در حالی که خون زيادی از گردن وی رفته بوده، بهداری زندان تنها با پسمان ساده اقدام به درمان وی کرده و چند ساعت بعد با اينکه همچنان از گردن وی خون جاری بوده است حکم اعدام او اجرا شد.

اين فعال حقوق بشر در پايان مدعی شد که سربازان اجرای احکام به دليل جاری شدن خون در گردن وی حاظر به کشيدن چارپايه زير پای متهم نشده بودند ولی يکی از مسئولين زندان بعد از امتناع سربازان شخصا اقدام به کشيدن چارپايه و اجرای حکم کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016