چهارشنبه 1 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه دختر آيت الله خمينی به خامنه ای: امام بعد از نام شما نام هاشمی را هم ذکر کرده بود

ايسنا ـ در پی اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحيت شده انتخابات رياست جمهوری توسط شورای نگهبان، زهرا مصطفوی فرزند امام خمينی(ره) طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری درخواست کرد که در تصميم شورای نگهبان تجديد نظر شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، متن کامل اين نامه بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«بسم الله الرحمن الرحيم

حضور محترم مقام معظم رهبری حضرت آيت‌الله العظمی آقای خامنه‌ای مدظله‌العالی

با عرض سلام و ارادت کامل؛

همان روزی که تأئيد امام بر رهبری حضرتعالی را از زبان ايشان شنيدم و همواره آن نظريه را در مواقع لازم بيان کرده‌ام تأئيد صلاحيت برادر آقای هاشمی را هم شنيدم زيرا امام بعد از نام جنابعالی نام ايشان را هم ذکر کردند. خوشبختانه و به حق حضرتعالی مورد رأی خبرگان قرار گرفتيد، لذا لزومی نمی‌ديدم تا ذکری در اين مورد از ايشان به ميان آورم. اما متاسفانه امروز که می‌بينم شورای نگهبان دست به رد صلاحيت ايشان برای رياست جمهوری زده است، خواهرانه تذکر می‌دهم که اين کار هيچ معنايی جز فاصله انداختن بين دو يار امام و بی‌توجهی به شوق و اقبالی که مردم کوچه و خيابان به نظام و انتخابات پيدا کرده است ندارد. من مدعی نيستم که آقای هاشمی امروزی همان فرد ديروزی است زيرا اين تغييرات در تک تک مردم در گذر زمان رخ داده است «وَمَا أُبَرِّیءُ نَفْسِی إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ» اما جدا شدن تدريجی شما از هم بزرگترين لطمه‌ای است که به انقلاب و نظام وارد می‌شود چنانچه امام هميشه می‌فرمودند: اين دو وقتی با هم باشند خوبند. خواهشمند است در اين امر مهم دخالت فرمائيد و نگذاريد که يک حرکت همه تلاشها را خراب کند و نشان دهيد که چرا امام می‌فرمود: «ولايت فقيه برای آن است که نگذارد هرکس هر کاری دلش می‌خواهد بکند و ولايت فقيه می‌خواهد جلوی ديکتاتوری را بگيرد». خواهش می‌کنم فلسفه وجودی ولايت مطلقه فقيه را يکبار ديگر عينيت ببخشيد. اطمينان دارم که اين درخواست زبان حال بسياری از دلسوزان نظام است که نگران وضع ايران اسلامی هستند و دلشان برای شنيدن طنين وحدت و همدلی در اين کشور می‌تپد.

ارادتمند ۹۲/۲/۳۱
زهرا مصطفوی»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016