پنجشنبه 2 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۴شهروند آمریکایی توسط پهپادها کشته شده اند

صدای آمریکا - دولت اوباما روز چهارشنبه رسما کشته شدن چهار شهروند آمریکایی توسط پهپادها را تایید کرد.

این خبر در حالی اعلام میشود که رییس جمهوری آمریکا قرارست سخنرانی خود را در مورد سیاستهای ضد تروریستی واشنگتن روز پنجشنبه ایراد کند.

استفاده از پهپادها در مبارزه با تروریسم بین المللی حتی علیه شهروندان آمریکایی که به القاعده و سازمانهای مرتبط آن یاری میرسانند در دور اول ریاست جمهوری باراک اوباما بسیار بحث انگیز بوده وهنوز هم در دور دوم جنجال آفرین است.

آقای اوباما پس از آنکه چندی پیش دستور یک بازنگری کامل را در این زمینه صادر کرد، اکنون تصمیم دارد تا سیاستهای خود را در این مورد با شفافیت بیشتر و کاملتری به مردم آمریکا ارائه دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رییس جمهوری آمریکا در سخنرانی «وضعیت کشور» خود که در ماه فوریه ایراد شد گفت وی تصمیم دارد به استفاده از «یک رشته تواناییها»علیه تروریستها ادامه دهد، زیرا بدینوسیله، از اعزام دهها هزار نیروی نظامی آمریکا به جبهه های جنگ برای تقابل با القاعده جلوگیری میشود.

در آستانه سخنرانی آقای اوباما جان کارنی سخنگوی کاخ سفید از انتشار جزییات بیشتری خودداری کرد اما گفت رییس جمهوری آمریکا از اهمیت شفاف بودن سیاستهای کشور در این زمینه آگاه است.

و درست یکروز پیش از این سخنرانی، رییس جمهوری آمریکا برای نخستین بار اعلام کرد که چهار شهروند آمریکایی در حمله هواپیماهای بدون سرنشین( پهپاد) در یمن و پاکستان کشته شده اند.

یکی از مقتولین «انورالعولقی» است که در سال 2011 در یمن کشته شد. دولت اوباما میگوید سه مقتول دیگر و از جمله پسر العولقی «مشخصا توسط آمریکاهدف قرار نگرفته اند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016