جمعه 10 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آیت الله خاتمی: دنیا نظاره گر وضعیت ایران پس از فتنه 88 است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در همایش "حماسه سیاسی، حماسه فاطمی" در هیئت رزمندگان سمنان با بیان اینکه هر جریانی که اتفاق بیافتد تاثیر فوری بر حوادث منطقه دارد، افزود: این جریان ها مشت مبارزان سوری علیه تروریست ها را محکم تر، حزب الله را دارای احساس عزت و دولت عراق را امیدوارتر می سازد و در یک کلام انقلابیون دنیا احساس عزت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در این همایش قرار نیست از نامزد خاصی حمایت شود به تبیین اصول و محکمات انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مردم باید با اتکا به این اصول و بررسی دیدگاه های نامزدها به انتخاب اصلح برسند.

انتخابات پیش رو از محدوده مرزها بیرون رفته و بین المللی شده است


امام جمعه موقت تهران انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد را از محدوده مرزهای کشور بیرون و بین المللی دانست و با تاکید بر اینکه مقطع کنونی یکی از مقاطع کلیدی نظام است، گفت: دنیا در انتخابات آتی نظاره گر دو پدیده از ملت ایران خواهد بود.

آیت الله خاتمی مسئله حضور و انتخاب مردم را از پدیده های این انتخابات خواند و افزود: حضور گسترده مردم در این انتخابات این پیام را به دوستان و دشمنان انقلاب دارد که مردم همچنان در صحنه هستند و از انقلاب اسلامی حمایت می کنند.

وی، خدا محوری، ولایتمداری، تاکید بر مردمسالاری دینی، توجه به نظام اسلامی، حمایت از ارزش ها، حمایت از نهادهای قانونی، آرامش و پرهیز از التهاب آفرینی و حفظ اصل نظام اسلامی را از جمله محکمات برشمرد.

نامزدهای خدامحور از جنس انقلابند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه کلید حل مذاکره با آمریکا و سیاست خارجی به دست رهبری است و هیچ رئیس جمهوری حق ورود به این حوزه را ندارد، تصریح کرد: آن چیزی که در مقابل استکبار جواب می دهد مقاومت است و انقلاب اسلامی در این 34 سال با مقاومت در مقابل زیاده خواهی های غرب جواب گرفته است.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: دشمنان با ایران هسته ای مشکل ندارند بلکه با ایران اسلامی مشکل دارند، پایبندی به اصول باید باشد نه اتکا به مذاکره با غرب.

وی افزود: ولایت محوری نیز باید در عمل باشد نه شعار، داشتن روحیه استکبارستیزی یکی از اصولی است که باید به آن توجه کرد، نامزدی که بر خلاف این رویه سخن گفته و در صدد بزک کردن چهره استکبار است اصلح نیست.

مردم زندگی آنچنانی غربی را به عزت خود ترجیح نمی دهند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نظام اسلامی وظیفه تامین رفاه مردم را برعهده دارد گفت: یکی از ماموریت های نظام تامین امنیت، رفاه و آسایش مردم است اما باید دید این رفاه را با چه قیمتی می خواهیم، در طول انقلاب مشاهده کردیم که مردم زندگی آن چنانی غربی را به عزت خود ترجیح نمی دهند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر حفظ ارزش های انقلاب گفت: اگر نامزدی به جنگ این ارزش ها آمده است باید به او شک کرد و یا اینکه نامزدی در سخنانش شورای نگهبان را به تنگ نظری و غفلت متهم می کند این با اصل حمایت از نهادهای قانونی در تضاد است.

وی به تهدیدهای فرهنگی و نقش هیئت‌ها در مقابله با آن اشاره کرد و افزود: باید در هیئت برای مردم تبیین شود سیاستی که ما می‌گوییم سیاستی است که مقام معظم رهبری می گوید، نه سیاستی که این حزب و آن حزب از آن یاد می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ایجاد تردید در اصل انقلاب از جمله شگردهای دشمن

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: از جمله شگردهای دشمن در سال های اخیر ایجاد تردید در اصل انقلاب است، یکی از چهره های ضد انقلاب گفته است اگر همان حکومت طاغوت را اصلاح می‌کردیم بهتر از این حکومت بود، حکومت طاغوت بهتر از این حکومت است که دلیلش این بود که پدرشان روزی قائم مقام بود و کنار گذاشته شد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: ابزار دشمن در ایجاد تردید در اصل انقلاب یک سیاه نمایی است و گرانی‌ها و مشکلات اخیر کشور هیزمی است که در این آتش می‌ریزند.

وی گفت: هیئت رزمندگان باید برای مردم تبیین کند که اخلاق ستیزی، استقلال ستیزی، دین ستیزی و عفت ستیزی در حکومت طاغوت موج می زد.

ماجرای فتنه 88 ولایت ستیزی بود

امام جمعه موقت تهران ایجاد تردید در اصل ولایت فقیه را از دیگر برنامه های دشمن دانست و یادآور شد: ماجرای فتنه 88 ماجرای ولایت ستیزی بود، این که مقام معظم رهبری حرکت عظیم 9 دی را حماسه نامیدند به این جهت بود که دشمن در فتنه خود با هدف زیر سوال بردن ولایت فقیه به میدان آمده بود.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: یکی از چهره هایی که اکنون طلبکار هم هست، در 26 خرداد 88 گفته بود اگر خود رهبری هم جمعیت فتنه گران را ببیند عقب نشینی می‌کند.

وی اظهار داشت: در عاشورای 88 شعار فتنه گران مرگ بر اصل ولایت فقیه بود، مرگ بر اصل ولایت فقیه یعنی مرگ بر اسلام، از بعضی‌ها انتظار نمی‌رود که در ظاهر از ولایت دم می زنند و می گویند باید به خطای خود اعتراف کنیم و این حرف مربوط به رهبری است.

گاهی انتقادها اصل نظام، ارزش گرایی و اصول را زیر سوال می برد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: کسانی سخن از اعتراف به اشتباه می‌زنند که تاکنون یک بار هم واژه فتنه در سخنانشان به کار نرفته است.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: برخی از نامزدهای انتخاباتی ما به این نکته توجه ندارند که انتقاد از دولت حق افراد است اما گاهی به شکلی انتقاد می‌شود که اصل نظام اسلامی، ارزش گرایی و اصول گرایی زیر سوال می رود.

وی التزام عملی به ولایت را از جمله ویژگی‌های لازم برای انتخاب رییس‌جمهور اصلح عنوان کرد و گفت: اگر کسی نمی‌تواند زیر نظر ولایت مطلقه کار کند، اصلا کاندیدا نشود.

خط قرمز ما خود قانون اساسی است


آیت الله خاتمی قانون‌مداری را دیگر ویژگی لازم برای انتخاب اصلح عنوان کرد و گفت: کاندیداها قانون را مطالعه کنند و وقتی کسی رئیس‌جمهور شد، نگوید اختیارات نداریم، کسی نباشد که خود را فراتر از قانون ببیند و اجازه ندهد قانون به او نزدیک شود، چنان برخورد نکند که من خط قرمز دارم و خط قرمزم این است که وارد اینجا شوید، برخورد می‌کنم، ما در قانون خط قرمزی نداریم بلکه خط قرمز ما خود قانون اساسی است، اگر کسی چنین بینش، منش و رفتاری دارد، نمی‌خواهد پایبند به قانون باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه "هر رای‌ در انتخابات رای به نظام است"، خاطرنشان کرد: چیزی که برای نظام مطرح است، حضور باشکوه در انتخابات است، هم در دوره‌های قبل و هم در این دوره، تلاش دشمن این بوده که انتخابات برگزار نشود و اگر برگزار می‌شود، شور انتخاباتی وجود نداشته باشد.

وی در خاتمه تصریح کرد: دشمنان با القای تحریم، بی‌فایده‌ بودن یا آزاد نبودن انتخابات می‌خواهند فضای پرشور وجود نداشته باشد اما مردم ایران بصیر و حماسه‌سازند و به یاری خدا در روز 24 خرداد حماسه بزرگ دیگری که دشمن را مبهوت می‌کند، خواهند آفرید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016