پنجشنبه 16 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما خواستار "اصلاحات قابل توجه" در بحرين شد

راديو فردا ـ باراک اوباما، رئيس جمهوری ايالات متحده، در ديدار با شاهزاده سلمان، وليعهد بحرين، خواستار «اصلاحات قابل توجه» و احترام به حقوق جهان‌شمول در اين کشور خليج فارس شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما در اين ديدار که روز چهارشنبه، ۱۵ خرداد به همراه تونی بلينکن، از مشاوران امنيت ملی دولت آمريکا، در کاخ سفيد انجام شد، اهميت روابط ايالات متحده و بحرين را يادآور شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين گزارش به نقل از کيتلين هايدن، سخنگوی شورای امنيت ملی آمريکا می‌گويد که آقای اوباما بر حمايت واشينگتن از برقراری «ثبات و امنيت» در بحرين تاکيد کرده است.

به گفته خانم هايدن، رئيس جمهوری آمريکا همچنين گفته است که «اصلاحات قابل توجه، احترام به حقوق جهان‌شمول و انجام گفت‌وگو بهترين مسير برای دستيابی به صلح و امنيت در بحرين است، چيزی که همه شهروندان بحرينی خواهان آن هستند».

بحرين در پی بهار عربی و انقلاب‌ کشورهای تونس و مصر، شاهد ناآرامی‌ها و اعتراضات گسترده‌ای به حکومت سنی مذهب آل خليفه بوده اما اين اعتراضات با کمک عربستان سعودی سرکوب شده است.

در اين ميان از شاهزاده سلمان به عنوان چهره‌ای ميانه‌رو و حامی اصلاحات ياد می‌شود که به دنبال اين اعتراضات به سمت معاون اول نخست وزيری بحرين منصوب شده است.

بحرين که در خليج فارس واقع است محل استقرار ناوگان پنج ايالات متحده به‌شمار می‌رود و همين مسئله عامل پيوندی ميان واشينگتن و منامه می‌شود.

با اين حال وزارت امور خارجه آمريکا در آخرين گزارش ساليانه خود که ۳۰ فروردين سال جاری منتشر شد بحرين را به نقض حقوق بشر متهم کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016