پنجشنبه 23 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: انتخابات شوراها به دور دوم نمی‌رسد

خبرگزاری فارس: چهارمين دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران با حضور بيش از ۴ هزار نامزد برگزار می‌شود و بيش از ۱۱ هزار صندوق رأی تهرانی‌ها را جمع می‌کند.

خبرگزاری فارس: انتخابات شوراها به دور دوم نمی‌رسد/۱۱ هزار صندوق، رأی تهرانی‌ها را جمع می‌کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، برای نخستين بار در جمهوری اسلامی ايران دو انتخابات گسترده چهارمين دوره شورای اسلامی شهر تهران و يازدهمين دوره رياست جمهوری فردا در سطح کشور برگزار می‌شود تا حماسه سياسی به گفته مقام معظم رهبری توسط مردم محقق شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک ميليون رأی اولی در کشور

در انتخابات ۹۲ تعداد ۵۰ ميليون و چهارصد و هشتاد و سه هزار و صد و نود و دو نفر واجد شرايط رأی دادن هستند که از اين تعداد، مجموعاً يک ميليون و ششصد و سی و يک هزار و دويست و شش نفر، رأی اولی‌های انتخابات محسوب می‌شوند.

در چهارمين دوره انتخابات شوراها در استان تهران که حدود يک ششم از جمعيت کشور را پوشش می‌دهد؛ بزرگترين انتخابات را در ميان ساير استان‌ها با ۴۱ شهر و ۴۱۶ روستا برگزار می‌کند.

در انتخابات شورای شهر و روستای استان تهران از بين ۴ هزار و ۶۰ نفر ثبت‌نام کننده حدود ۸۸ درصد آن‌ها تائيد صلاحيت شده‌اند و برای کرسی‌های انتخابات شورای شهر رقابت می‌کنند.

در انتخابات شورای روستا نيز ۴ هزار و ۱۸۶ نفر ثبت‌نام کردند که ۳ هزار و ۴۹۶ نفر آن‌ها که حدود ۸۴ درصد می‌شود تائيد و برای ۱۳۹۴ کرسی در ۴۱۶ روستا رقابت می‌کنند.

به ازای هر کرسی شورای شهر تهران ۵۷ نفر نامزد هستند

حسين طلا، رئيس هيئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران، درباره انتخابات شورای شهر تهران اظهار داشت: در شهر تهران از ۱۹۵۹ نفر ثبت‌نام شده شورای اسلامی شهر تهران ۱۷۸۵ نفر تائيد صلاحيت شدند و برای کرسی‌های شورای شهر تهران بعنوان پايتخت ايران رقابت می‌کنند.

وی گفت: تنها ۱۲۷ نفر نتوانستند در شورای اسلامی شهر تهران تائيد شوند که ۴۴ نفر از آن‌ها انصراف داده بودند و در کل ۹۱ درصد برای انتخابات شورای شهر تهران تائيد شدند.

طلا با اشاره به اينکه به ازای هر کرسی شورای شهر تهران ۵۷ نفر با يکديگر رقابت می‌کنند، گفت: هيئت‌های اجرايی بعد از ثبت‌نام ۷ روزه داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا، اسامی و پرونده‌های آنها را به وزارت اطلاعات، نيروی انتظامی، سازمان ثبت‌احوال کشور و وزارت کشور ارسال کرده و پس از تائيد، نتايج اين بررسی به داوطلبين ارائه شد.

به گزارش فارس، چهارمين دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران با ثبت‌نام نامزدها آغاز شد و مجوز داشتند تبليغات خود را از ۱۶ خرداد تا ساعت ۸ صبح امروز ادامه دهند.

طلا، رئيس هيئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران در اين باره گفته است: داوطلبين براساس قانون تبليغات و دستورالعمل‌های آن اقدام کنند و ۲۴ ساعت مانده به برگزاری انتخابات، حق هيچگونه تبليغات در سطح شهر و روستا را ندارند.

رئيس هيئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران، گفت: هرگونه ديوار نويسی، راه‌اندازی کاروان‌های تبليغاتی، استفاده از بلندگوهای سيار در خارج از ستاد تبليغاتی، استفاده از ادارات دولتی و شرکت‌های وابسته ممنوع است.

وی ادامه داد: روزنامه‌ها و نشرياتی که امروز توزيع می‌شوند، نبايد تبليغ هيچ کدام از نامزدهای انتخاباتی را منتشر کنند و انتشار مطالب نامزدها در روز پنج‌شنبه در روزنامه‌ها و نشريات ممنوع است.

حضور يک ميليون نفری نمايندگان نامزدها در شعب اخذ رأی

مرتضی تمدن، استاندار تهران درباره نحوه برگزاری انتخابات در استان تهران اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۹۵۹ صندوق اخذ رأی و ۵ هزار و ۸۸۲ شعبه اخذ رأی در استان تهران فعال است و حدود يک ميليون نفر نماينده کانديداهای شورای اسلامی شهر تهران و رياست‌جمهوری در شعبات اخذ رأی حضور دارد.

تمدن بيان داشت: در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران و رياست‌ج مهوری ۷۰۰ بازرس در شعبات اخذ رأی مستقر هستند و گزارشات خود را از تخلفات و نحوه برگزاری انتخابات به مراجع ذی‌ربط ارسال می‌کند.

حضور يک نفر نماينده از نامزد‌های شورای شهر به ازای هر ۵ صندوق

علی‌اکبر پوراحمدنژاد، دبير اجرايی ستاد انتخابات استان تهران گفت: به ازای هر ۵ صندوق يک نماينده از سوی نامزدهای شورای شهر و در انتخابات رياست جمهوری نيز به ازای هر ۲ صندوق يک نماينده می‌تواند حضور داشته باشد.

کارت ملی الزامی نيست/آگاهی از شماره ملی در انتخابات کفايت می‌کند

وی گفت: اينکه امکان دارد کارت ملی در دسترس تمام افراد نباشد بنابراين آگاهی از شماره کارت ملی و اصل شناسنامه در شعب اخذ رأی الزامی است و کفايت می‌کند.

دبير اجرايی ستاد انتخابات استان تهران بيان داشت: افرادی که در ۱۳۷۴.۳.۲۴ متولد شدند و قبل از آن می‌توانند در هر دوره انتخابات شرکت کنند.

باتوجه به کسرت نامزدهای شورای اسلامی شهرها و روستا‌ها و براساس قانون انتخابات شوراها به دور دوم راه نخواهد يافت.

گزارش: حسن رضايی کمازانی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016