پنجشنبه 16 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليست ۳۱ نفره اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران

• ليست ۳۱ نفره اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران به سر ليستی احمد مسجد جامعی اعلام شد.

ايلنا: ليست ۳۱ نفره اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران اعلام شد

به گزارش خبرنگار ايلنا اين ليست که توسط شورای هماهنگی اصلاح طلبان پس از برگزاری جلسه اعلام شد به شرح زير است که به ترتيب اعلام می شود؛

نفر اول احمد مسجد جامعی و پس از آن افشين حبيب زاده،محسن سرخو،احمد حکيمی پور، غلامرضا انصاری، الهه راستگو، ولی الله شجاع پوريان، اسماعيل دوستی، مهدی حجت، مهدی تندگويان، عباس ميرزا ابوطالبی، حسن خليل آبادی، عبدالحسين مختاباد، عادل عبدی، محمد سالاری، مسعود سلطانی فر، محمد ميرزايی، فائزه دولتی، زهرا صدر اعظم نوری، افشين اعلاء، فاطمه دانشور، محمد حقانی، احمد دنيا مالی، غلامرضا ثانی نژاد، ابوالحسن رياضی، محمد سعيدی نژاد، علی صابری، سيد مهدی نادمی، بهروز شجاعی، غلامرضا بوربور، سياوش شهريور در ليست اصلاح طلبان قرار دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس ستاد هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: از دوستانی که در هيات اجرايی انتخابات شورا‌ها هستند گله داريم چرا که توقع داشتيم کسانی که در انقلاب حضور داشته و هيچ گونه سابقه کيفری ندارند و در دوره‌های گذشته در بدنه مجلس و دولت حضور فعالی داشتند رد صلاحيت نشوند.

حجت الاسلام محسن رهامی رئيس ستاد هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات شوراهای شهر و روستا با بيان اينکه طبق يک مصوبه در جبهه اصلاحات روزهای پايانی سال ۹۱ از عموم مردم خواستيم که در شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کنند اظهار کرد: با هماهنگی سيد محمد خاتمی، شورای مشاورين و شورای هماهنگی اصلاحات تصميم بر آن شد تا در اين دوره، ستاد هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات شوراهای شهر و روستا شکل بگيرد.

وی با اشاره به ثبت نام تعداد زيادی از افراد اين جبهه که از ۱۷ حزب و تشکل سياسی شکل گرفته است گفت: متاسفانه بعد از ثبت نام در زمان تاييد صلاحيت‌ها با اتفاق غير مترقبه‌ای روبرو شديم به طوری که بسياری از اعضای اين جبهه با وجود هيچ گونه سوءسابقه کيفری از صحنه رقابت به دليل عدم التزام به ولايت فقيه و غيره رد صلاحيت شدند که می‌توان به چهره‌هايی همچون محسن هاشمی و معصومه ابتکار اشاره کرد که عليرغم رايزنی‌های صورت گرفته موفق به تاييد صلاحيت اين افراد نشديم.

رئيس ستاد هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات شوراهای شهر و روستا با تاکيد بر اينکه از دوستانی که در هيات اجرايی انتخابات شورا‌ها هستند گله داريم و توقع داشتيم کسانی که در انقلاب حضور داشته و هيچ گونه سابقه کيفری نداشته و در دوره‌های گذشته در بدنه مجلس و دولت حضور فعالی داشتند را رد صلاحيت نکنند اعلام کرد: بسياری از اين افراد از جمله محسن هاشمی و معصومه ابتکار هيچ محکوميتی نداشتند و اگر اين افراد رد صلاحيت نمی‌شدند بدون شک ليست جبهه اصلاحات در انتخابات شورا‌ها به ويژه شورای شهر تهران ليست کامل و جامعی با حضور افراد متخصص می‌شد.

وی با بيان اينکه از مجموع کسانی که ابتدا در شورای شهر تهران ثبت نام کردند ۴۳ نفر در ابتدا رد صلاحيت شدند، تصريح کرد: از اين تعداد با رايزنی‌های صورت گرفته تعدادی را تاييد صلاحيت کرديم اما ۲۷ نفر آن‌ها همچون مرتضی حاجی، معصومه ابتکار، فاطمه راکعی، محسن هاشمی، بهمن‌زاده، علی صالح آبادی، سيد محمود صمدی، محمدجواد قادری، خليلی، محمود عليزاده طباطبايی، علی قنبری، علی اوسط هاشمی، علی محمد نمازی و چند تن ديگر را می‌توانيم اشاره کنيم.

رهامی با بيان اينکه برای تهيه ليست اصلاح طلبان در دور چهارم شوراها، خدمت آيت الله هاشمی رفسنجانی رسيديم تا نظر ايشان را نيز جويا شويم گفت: ايشان اعلام کردند که سعی شود وفاق ميان افراد حفظ شود.

به گفته وی،آيت الله هاشمی تاکيد داشتند که شورای شهر اهميت خاص خودش را دارد و نبايد انتخابات آن تحت تاثير انتخابات رياست جمهوری قرار گيرد.

وی با بيان اينکه شورا‌ها جايگاه اجتماعی دارند، افزود: شورا‌ها پارلمان محلی هستند که جايگاه آن‌ها در اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی مشخص است.جبهه اصلاحات برای انتخابات شورا‌ها و رياست جمهوری برنامه دارد که امروز برنامه شورا‌ها اعلام شد.

وی با بيان اينکه در ابتدا دولت‌ها شورا‌ها را رقيب خود می‌دانستند و حتی مديريت شهر را نيز بخشی از وظايف خود قلمداد می‌کردند، ادامه داد: شورا‌ها از دولت اصلاحات فعاليت خود را آغاز کردند و نخستين انتخابات را در اين دولت شاهد بوديم در حال حاضر نيز در حال برگزاری چهارمين دوره از شورا‌ها هستيم که با تصويب مجلس اين انتخابات با انتخابات رياست جمهوری همزمان شده است و اين عملا انتخابات شورا‌ها را سياسی می‌کند.

وی در پايان خاطر نشان کرد: انتظار داشتيم که در انتخابات شورا‌ها مثل رقيب با ما رفتار نکنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016