سه شنبه 28 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرصت جام جهانی رقصی چنین میانه میدانم آرزوست، اکبر گنجی

فردا دیدار تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در کره برگزار می گردد. ازبکستان و قطر هم به طور همزمان در ازبکستان بازی خواهند کرد. همه ی ایرانیان خواستار صعود ایران به جام جهانی هستند. امیدواریم که نتایج دو بازی فردا به گونه ای رقم بخورد که ایران راهی جام جهانی شود.

در این صورت فرصت بزرگی برای مردم ایران پدید خواهد آمد تا در سراسر کشور به خیابان ها ریخته و شادی کنند. شادی شنبه شب، تمرینی برای شادی سه شنبه شب بود. شنبه ای که نظامیان هم با مردم همراهی کردند.

حکومت اجازه نداد تا چهره های شاخص اصلاح طلب کاندیدا شوند و هاشمی رفسنجانی را هم رد صلاحیت کرد، با این همه حسن روحانی با حمایت اصلاح طلبان پیروز شد. مردم به همین دلیل شنبه شب در سراسر کشور شعار می دادند:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"تازه این تیم ملی مون نبود/تیم امیدمون بود".

مردم زندانیان سیاسی- به خصوص موسوی و کروبی و رهنورد- را هم فراموش نکردند. همه خواهان آزادی شیرزنان و آزاد مردان خود هستند.

فردا هم شاید روز پیروزی دیگری برای ملت ایران باشد. اگر صعود صورت بگیرد، دوباره خیابان ها رنگین خواهد شد. امیدی که به وجود آمده ، پرورده خواهد شد. اجتماعات ملی شکل خواهد گرفت. ارتباطات مستحکم خواهد شد. غرور ملی کار زیادی انجام خواهد داد.

دنیا شاهد وجود و حضور مردم ایران خواهد بود. مردمی که به دنبال محقق کردن رویاهای خویشند. رویای به رسمیت شناخته شدن بزرگی شان. رویای آزادی. رویای زندگی بهتر. رویای صلح.

ایرانیان در طول تاریخ از کشور خود دفاع کرده اند. این بار هم دفاع خواهند کرد و سودای کلنگی کنندگان منطقه را که به دنبال کلنگی کردن ایرانند، بر باد خواهند داد. حماسه ی 24 خرداد، جنگ طلبان را به حاشیه راند. اگر مردم قدرتمند شوند و در صحنه حضور داشته باشند، دموکراسی و آزادی هم محقق خواهد شد.

امید که جوانان غیور ایران زمین، فردا ایران را راهی جام جهانی کنند تا همه ی ایرانیان با رنگین کردن خیابان ها، جنش بزرگ پیروزی بگیرند. این مردم می توانند آزادی و دموکراسی را هم خلق کنند. فردا:

یک دست جام باده و یک دست جعد یار

رقصی چنین ، میــانــه میــدانم آرزوست

اما فقط رقص نخواهد بود. خطاب به زندانیان خواهند گفت: "والله که شهر بی‌تو مرا حبس می‌شود".

و خواهند گفت که به دنبال شیر(کروبی) و رستم(موسوی) خود هستند:

"شیر خدا و رستم دستانم آرزوست".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016