چهارشنبه 29 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اقدام به ضرب و شتم شاهرخ زماتی و خودداری وی از اعزام به دادگاه

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: در حاليکه ماموران زندان رجايی شهر به دستور رياست زندان، با توسل به خشونت قصد انتقال شاهرخ زمانی به دادگاه را داشتند، اين زندانی سياسی با خودداری از پوشيدن لباس زندان از اعزام به دادگاه خودداری کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، در حاليکه آئين‎نامه اجرايی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور الزامی را برای پوشيدن لباس زندان حتی در محيط زندان هم قرار نداده است، اما مدت هاست که «مردانی»، رياست بدنام اين زندان از لباس فرم زندان و پابند به عنوان اهرمی برای فشار روانی به زندانيان سياسی در هنگام اعزام به مراکز درمانی و قضايی بيرون از زندان بهره می برد.

بر اين اساس روز گذشته دوشنبه بيست و هفتم خردادماه، شاهرخ زمانی فعال کارگری زندانی که هم اکنون در حال سپری کردن محکوميت بسيار سنگين يازده ساله خود در تبعيدگاه رجايی شهر کرج می باشد، طی روزهای شنبه، يکشنبه و دوشنبه هفته جاری سه مرتبه به طور پياپی برای رسيدگی به اتهام واهی «توهين به رهبری» به دادگاه احضار شد که هر سه نوبت به دليل اجبار مسئولان زندان برای پوشيدن لباس فرم زندان از حضور در دادگاه صرفنظر کرد.

در همين راستا «مردانی» رياست اين زندان با حضور در شعبه اعزام صراحتاً بر برخوردهای سليقه ای مسئولان زندان تاکيد کرده و گفت «ما سليقه ای برخورد می کنيم و هر کسی را دوست داشت باشيم لباس می پوشانيم و هر کسی را نخواهيم نه، و تو بايد لباس بپوشی».

در پی اين مساله و خودداری مجدد اين زندانی سياسی از پوشيدن لباس فرم زندان، تعدادی از ماموران زندان به سمت اين کارگر زندانی يورش برده و قصد ضرب و شتم وی را داشتند که با دستور مقامات بالاتر مساله خاتمه می يابد.

يادآور می گردد که بر اساس ماده ۹۰ آئين‎نامه اجرايی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور پوشيدن لباس ويژۀ محکوم، برای محکومان الزامی نيست مگر به‌ تشخيص سازمان زندان‌ها.

www.komitedefa.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016