شنبه 18 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سه زندانی سياسی زندان رجايی شهر در گراميداشت ۱۶ آذر

خبرگزاری هرانا - سه تن از زندانيان سياسی زندان رجايی شهر جعفر اقدامی، رسول بداقی و شاهرخ زمانی در گراميداشت روز ۱۶ آذر (روز دانشجو) می‌گويند: دانشگاه به عنوان کانون فکر و انديشه، شور و شعور و احساسات پاک همواره مورد بی‌مهری و غضب حکومتهای خودکامه قرار گرفته است.

قتل، زندان، شکنجه و تحديد دانشجويان به انحاء مختلف روش و سياست مشترک دو حکومت پهلوی و مذهبی در برخورد با دانشجويان بوده است.

متن کامل نامه اين زندانيان که در اختيار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱۶ آذر ياد آور پيکار خونين دانشجويان عليه استبداد و استعمار، گرامی باد

جنبش دانشجويی ايران به عنوان جنبشی مستقل و آوانگارد نقش بسزايی در طرح کردن و پيگيری مطالبات تاريخی مردم ايران داشته است.

مهم‌ترين نقشی که اين جنبش ترقی خواه و تحول طلب به عنوان حلقه اتصال ما بين روشنفکران و مردم ايفا نموده، همانا انتقال دانش و تجربه سازماندهی مبارزه عليه ظلم و تبيين جهان بينی رهايی بخش به اقشار مختلف مردم بوده است.
جنبش دانشجويی با پرداخت هزينه‌های بسيار سنگين، همواره دين خود را به جنبش آزادی خواهی و عدالت طلبی مردم ايران اداء کرده است.

دانشگاه به عنوان کانون فکر و انديشه، شور و شعور و احساسات پاک همواره مورد بی‌مهری و غضب حکومتهای خودکامه قرار گرفته است.

قتل، زندان، شکنجه و تحديد دانشجويان به انحاء مختلف روش و سياست مشترک دو حکومت پهلوی و مذهبی در برخورد با دانشجويان بوده است.

و صد البته که تماميت خواهان مذهبی در جنايت و بيدادگری و حق کشی، گوی سبقت را از رژيم پيشين ربوده است.

انقلاب فرهنگی و تصفيه و تعطيلی دانشگاه‌ها در اوايل انقلاب، حمله وحشيانه به کوی دانشگاه تهران و دانشگاه تبريز در سال ۷۸ ايجاد فضای پليسی- امنيتی و اعمال زور و فشار در محيط‌های دانشجويی، هجوم دوباره نيروهای اطلاعاتی، انتظامی، سپاهی و بسيجی به خوابگاه دانشگاه تهران و طرشت در سال ۸۸ احضار، بازداشت، اخراج و ستاره دار کردن فعالين دانشجويی و همچنين صدور احکام سنگين زندان و تبعيد برای ده‌ها دانشجو مانند: مجيد دری، ضياء نبوی، مجيد توکلی، ميثاق يزدان‌نژاد، شبنم مددزاده، بهاره هدايت، حسن ترلانی و شيوا نظرآهاری جملگی حکايت از بيم و هراس انحصار طلبان از فراگيری جنبش دانشجويی و پيوند آن با ديگر جنبشهای اجتماعی نظير جنبش کارگری، معلمان، زنان و غيره دارد.

در پايان ضمن ادای احترام به شهدای جنبش دانشجويی آذر شريعت رضوی، مصطفی بزرگنيا، ناصر قندچی، عزت الله ابراهيم‌نژاد، امير جوادی‌فر و يعقوب بروايه از هموطنان داخل و خارج کشور انتظار داريم، بيش از پيش فرزندان غيور خودرا در سنگر دانشگاه، حمايت و پشتيبانی نمايند.

ما زندانيان سياسی زندان گوهردشت کرج نيز همصدا با مردم و دانشجويان روز ۱۶ آذر دست و پای در زنجير، سرود يار دبستانی را زمزمه خواهيم کرد.

اسامی به ترتيب الفبا:
جعفر اقدامی (شاهين)
رسول بداقی
شاهرخ زمانی

۱۵ آذر ۱۳۹۱ زندان رجايی شهر کرج


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016