چهارشنبه 29 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جشن صعود به برزيل ۲۰۱۴ در ورزشگاه آزادی

مراسم استقبال از ملی‌پوشان تيم فوتبال ايران در حضور ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شد. بيش از ۵۰ تن از زنان فوتبالدوست با تجمع در مقابل در غربی ورزشگاه آزادی خواهان حضور در جشن حضور تيم ملی در جام جهانی شدند اما از حضور آنان جلوگيری شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اعضای تيم ملی فوتبال ايران ساعت ۱۸ وارد ورزشگاه آزادی شدند. آنها که بعد از بازگشت و حضور در فرودگاه به هتل آکادمی رفته بودند با استقبال تماشاگران در ورزشگاه آزادی مواجه شدند.

حدود ۱۵ هزار تماشاگر از حدود ساعت ۱۵ به استاديوم آمده‌اند. گرمای هوا آنها را به شدت اذيت می‌کند و همه از برنامه‌ريزی فدراسيون برای برگزاری مراسم در چنين ساعتی گله‌مند بودند.

wedAzadCeleb0.jpg

wedAzadCeleb0.jpg

ملی‌پوشان که قرار بود مراسم استقبال از آنها ساعت ۱۷ آغاز شود، ساعت ۱۸ وارد استاديوم شدند و با پرچم‌های ايران در دستشان و همچنين لباس‌های سفيد تيم ملی که به تن کرده بودند، دور تا دور استاديوم دور افتخار زدند. مسئولان فدراسيون از جمله علی کفاشيان، رييس فدراسيون و مديران زيرمجموعه او همراه با تيم ملی بودند. همچنين وزير ورزش و جوانان هم همراه آنها بود. اما ليدر اصلی کاروان تيم ملی کارلوس کی‌روش بود که تماشاگران او را به شدت تشويق می‌کردند. او نيز جلوتر از همه راه می‌رفت و برای تماشاگران دست تکان می‌داد.

مراسم با سرود ای ايران قبل از حضور تيم ملی در استاديوم آغاز شد. هنگامی که ملی‌پوشان دور افتخار می‌زدند، سرودهای حماسی از بلندگوهای ورزشگاه پخش می‌شد و تماشاگران با تکان دادن پرچم‌هايشان فرياد ايران ايران به زبان می‌آوردند. پس از آن اعضای تيم ملی و مسئولان همراه داخل زمين چمن شدند و پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ايران که در آن هنگام ملی‌پوشان پرچم بزرگی را از ايران به دست گرفته بودند، مراسم شکل رسمی‌تری به خود گرفت.

wedAzadCeleb0.jpg

wedAzadCeleb0.jpg

پس از آن محمد عباسی وزير ورزش و جوانان سخنرانی کرد. او با تشکر از حضار و بويژه جوانانی که به افتخار ملی‌پوشان به استاديوم آمده‌اند، گفت: از ملت ايران تشکر می‌کنم که از ديشب تا الان قلب‌هايشان را با اقتدار تيم ملی گره زدند. خدا را شاکريم که اين موفقيت را نصيب ما کرد و پيروزی بزرگی را در آستانه ميلاد نيمه شعبان به ملت ايران هديه داد. اميدوارم به حول و قوه الهی شاهد موفقيت‌های روزافزون قهرمانان باشيم. آن‌های که امسال در المپيک و پارالمپيک برايمان افتخار آفريدند و امروز موفقيت ديگری را با صعود به جام‌جهانی رقم زدند. اميدوارم اين موفقيت‌ها ادامه‌دار باشد.

پس از صحبت‌های عباسی تماشاگران علی کفاشيان را تشويق کردند. بعد از آن اعضای تيم ملی ايران از تدارکات گرفته تا بازيکنان و مربيان و مسئولان، روی سن آمدند. پس از حضور اعضای تيم ملی روی سن، شال‌های ايران توسط عباسی به گردن‌شان آويخته می‌شد و علی کفاشيان نيز دسته گلی به آنها می‌داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا رحيمی، معاون اول رييس‌جمهور با حضور در ورزشگاه آزادی در جشن صعود تيم ملی ايران به جام جهانی برزيل شرکت کرد.

اين جشن بدون حاشيه هم نبود. گزارش مختصری از اين جشن را می‌خوانيد:
تجمع خانم‌ها مقابل در ورزشگاه آزادی

بيش از ۵۰ تن از بانوان فوتبالدوست با تجمع در مقابل در غربی ورزشگاه آزادی خواهان حضور در جشن حضور تيم ملی در جام جهانی شدند اما از آنجا که اين مراسم برای آقايان ترتيب داده شده، به خانم‌ها اجازه ورود داده نمی‌شود. آن‌ها با پرچم‌های ايران منتظر حضور تيم ملی در استاديوم هستند. نيروی انتظامی حاضر در ورزشگاه مشغول هدايت آنهاست.

wedAzadCeleb0.jpg

wedAzadCeleb0.jpg

- اسکوربرد ورزشگاه آزادی قسمت‌های مختلف بازی را نشان داد. مردم به شدت تيم را تشويق کرده و می‌خواستند هرچه سريع‌تر تيم ملی وارد ورزشگاه شود.

- مزدک ميرزايی و پيمان يوسفی هنگام ورد به استاديوم آزادی به شدت از سوی علاقمندان به فوتبال تشويق شدند.

- تماشاگران با پرچم‌های بزرگ و کوچک از ايران در ورزشگاه حاضر هستند. يکی از تماشاگران پرچم برزيل را به ورزشگاه آورده است.

- يک گروه نوازنده در استاديوم، آهنگ ای ايران را بصورت زنده اجرا کردند و اين اجرا با همراهی حاضران در ورزشگاه همراه شد.

-اسکوربرد ورزشگاه، پيام تبريک رئيس جمهور را نشان داد و حاضران در ورزشگاه به مدت پنج دقيق بصورت متوالی وی را تشويق کردند. آنها با شعارهايی رئيس جمهور منتخب را نيز مورد تشويق قرار دادند.

- در ساعت ۱۸:۱۵ بازيکنان تيم ملی بعد از چرخيدن دور ورزشگاه و تشويق از سوی تماشاگران به وسط زمين آمدند. در همين زمان سرود ملی ايران در حال پخش بود. تماشاگران و بازيکنان در حال همخوانی اين سرود بودند.

- در جشن امروز ورزشگاه آزادی، محسن مسلمان، پيام صادقيان و قاسم حدادی‌فر حاضر نيستند. اين سه بازيکن ذوب آهن برای کمک به ذوب‌آهن برای بازی اين تيم در مرحله‌ی پلی‌آف برابر پاس همدان راهی اصفهان شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016