پنجشنبه 30 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از روحانی

هيات مديره انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ايران در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی نوشت که اين انجمن از وی انتظار دارد در هفته اول قبول مسئوليت، نويدبخش حل مشکلات و تحقق بخش مطالبات خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باشد. هيئت مديره انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در نامه خود مسئولان قبلی اين نهاد صنفی را "عناصر تندرو" دانست که اين انجمن را به يک "حزب سياسی" تنزل دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری مهر، در اين نامه خطاب به رييس جمهور منتخب از نوشته شده است:

جناب حج الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحانی
رئيس جمهور منتخب ملت ايران

سلام عليکم حماسه آفرينی مردم ايران اسلامی را در ۲۴ خرداد ما نمايشی از برجستگی های مردم سالاری دينی که نشانه هوشمندی و بصيرت انقلاب ملت سلحشور ايران در پاسداری از آرمانهای امام راحل (ره) و لبيک گويی به مقام معظم رهبری بود را به جنابعالی به عنوان رئيس جمهور منتخب مردم ايران تبريک عرض می نماييم.

با توجه به اظهارات اميدآفرين جنابعالی در اولين کنفرانس مطبوعاتی مبنی بر حمايت از انجمن های صنفی و فراهم سازی فرصت نقش آفرينی برای آنها دردولت تدبير و اميد موارد زير را به استحضار می رساند.:

انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران سراسر کشور در تاريخ ۲۶/۹/۹۰ با شماره ۳۶۹-۱/۳-۷ به ثبت قانونی رسيده است و هيات مديره آن بر اساس فرايند قانونی زير نظر و با حضور نماينده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب و هم اکنون در حال فعاليت می باشد.

در طی اين مدت تلاش شده است بر خلاف تجربه ناموفق گذشته اين انجمن فارغ از هر گونه فعاليت سياسی، تمام وقت و همت خويش را مصروف پی گيری مطالبات به حق و اساسی خبرنگاران و روزنامه نگاران نمايد.

از افتخارات و خدمات هيات مديره انجمن در طی مدت کوتاه آغاز فعاليت، تلاش برای ارتقا بخشی، کادر سازی و تربيت نيروی انسانی متخصص و متعهد برای نقش آفرينی در عرصه رسانه ای کشور بوده است. برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی روزنامه نگاری و خبرنگاری با حضور صدها نفر از علاقمندان به فعاليت در عرصه رسانه از جمله اين اقدامات می باشد.

علاوه بر اين هيات مديره با ساماندهی کميته های صنفی، رفاهی، حقوقی و ... تلاش وبی وقفه و خستگی ناپذيری را در پيگيری مطالبات اعضاء به انجام رسانده است.

همان گونه که مطلع هستيد تشکلی تحت عنوان "انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران" در گذشته مشغول به فعاليت بوده است که با نقش آفرينی عناصر افراطی و انحصارطلب و برخی از اعضای احزاب تندروی سياسی، موقعيت آن به يک حزب سياسی تنزل داده شد و اين در حالی بود که نه تنها توفيقی در پی گيری مطالبات صنفی، رفاهی، حقوقی و ...روزنامه نگاران و خبرنگاران حاصل نکرده بلکه با تبديل شدن به آلت دست جريان های سياسی، زمينه واگرايی اعضای و بی اعتمادی آنان را به تشکلی که بايد مامن و پناه آنان باشد. فراهم نمود و به دليل همين اقدامات غير قانونی توسط دستگاه قضايی منحل گرديد شاهد مثال آن که تنی چند از عناصر آ نتشکل از جمله رئيس و يکی از اعضای فعال آن (رجبعلی مزروعی و فريبا داودی مهاجری) اکنون با فرار از کشور در آغوش دشمنان نظام در حال پادويی رسانه های بيگانه هستند.
از جنابعالی به عنوان رئيس جمهور منتخب مردم قهرمان ايران اسلامی انتظار دارد با توجه به شعارهای ارزشمندتان در زمينه "اعتدال ورزی"، "اخلاق مداری"، "قانون گرايی" در دو مورد زير تحقق بخش تدبير و اميد در عرصه رسانه ای کشور باشيد.

الف) تدبير:

با پای فشاری بر شعار اعتدال و قانون گرايی اجازه ندهيد مجددا تجربه تلخ حضور عناصر افراطی در تشکل هايی که عهده دار مطالبات صنفی، رفاهی، حقوقی و ... اقشارمختلف، از جمله قشر مظلوم و سخت کوش خبرنگار و روزنامه نگار هستند تکرار شود. هم اکنون شواهی در دست است که عده ای با سوءاستفاده از فضای پيش آمده آن چنان که در اولين کنفرانس مطبوعاتی حضرتعالی ديده شد مطالبات غير قانونی خود را به شما تحميل نمايند. رجاء واثق داريم. تدبير قوی جابعالی در اين گونه امور، راه را در خواست های غير قانونی خواهد بست و به افراطيون مجال ميدان داری و سوءاستفاده از تشکل های صنفی به عنوان شبه احزاب سياسی نخواهد داد.

ب) اميد:

آغازين روزهای رياست جمهوری جنابعالی پس از مراسم تنفيذ و تحليف، مقارن ۱۷ مرداد روز خبرنگار است. بدين مناسبت اين انجمن از جنابعالی انتظار دارد در هفته اول قبول مسئوليت، نويد بخش حل مشکلات و تحقق بخش مطالبات خبرنگاران و روزنامه نگاران باشيد.

بخشی از آنچه روح اميد را در خانواده بزرگ رسانه ای کشور زنده می سازد عبارتند از:

تحقق وعده مسکن خبرنگاران که وعده آن در دولت دهم داده شد و هنوز اجرايی نشده است.
اجرای آيين نامه قانونی مشاغل سخت و زبان آور برای صنف خبرنگاران
معافيت مالی خبرنگاران
حمايت حقوقی از خبرنگاران
اعطای وام های قرض الحسنه برای خبرنگاران
منزلت بخشی به شغل خبرنگاری در جامعه و خصوصا در نزد مسئولان

در پايان خاطر نشان می سازد با توجه به سخنان شما در اولين کنفرانس مطبوعاتی، اين انجمن در مسير تحقق شمار اعتدال و قانون گرايی دولت تدبير و اميد از هرگونه همکاری و مساعدت دريغ نخواهد ورزيد.

والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته
هيات مديره انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران سراسر کشور

به گزارش مهر ، انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران سراسر کشور در تاريخ ۹۰.۹.۲۶ با شماره ۳۶۹-۱/۳-۷ به ثبت قانونی رسيده است و هيات مديره آن بر اساس فرايند قانونی زير نظر و با حضور نماينده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب و هم اکنون در حال فعاليت می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016