پنجشنبه 13 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش محتاطانه خاورميانه به تحولات مصر

يورونيوز ـ در خاورميانه، واکنش ها به سقوط محمد مرسی، رييس جمهوری مخلوع مصر، بسيار محتاطانه است.

امکان بروز خشونت و هرج و مرج در مصر، و تاثير آن بر منطقه غير قابل پيشبينی است اما کابوس جنگ داخلی سوريه، در همه افکارها است.

در خيابان های غزه، نگرانی مردم از رويدادهای مصر قابل لمس است. يکی از شهروندان می گويد: «مصر هم به سوريه تبديل خواهد شد. امروز می توان گفت که مصر کاملا از دست رفته است. همان چيزی که در سوريه روی داد، در مصر هم اتفاق خواهد افتاد چون اخوان المسلمين قدرت را رها نخواهد کرد و اين به جنگ داخلی تبديل خواهد شد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با اين حال، مقامات تشکيلات خودگردان فلسطينی برخلاف گروه حماس، از رويدادهای مصر راضی بنظر می آيند. محمود عباس، رييس اين تشکيلات، روز پنج شنبه، به عدلی منصور، رييس جمهور جديد و موقت مصر تبريک گفت.

حنان عشراوی، سياستمدار فلسطينی نيز گفت: «مردم مصر با قدرت نشان دادند که با اراده و اعتماد به نفس قادرند هر ظلم و ستم و هر نوع حکومت استبدادی را به چالش بکشند و برای دستيابی به تغييرات واقعی، اراده خود را اعمال کنند.»

از سوی ديگر دولت اسرائيل فعلا سکوت اختيار کرده است. رسانه های اسرائيلی روز پنجشنبه اعلام کردند که بنيامين نتانياهو نخست وزير کشور از اعضای کابينه اش خواسته در مورد مصر هيچگونه اظهار نظری نکنند.

مقامات اسرائيلی تحولات مصر را بدقت پيگيری می کنند زيرا هرگونه بی ثباتی در اين کشور، مشکلات امنيتی جديدی برای اسرائيل ايجاد خواهد کرد.

از حدود دو سال پيش، فعاليت گروههای افراطی اسلامی و سلفی ها، در صحرای سينا افزايش زيادی داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016