چهارشنبه 19 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روسیه مخالفان اسد را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرد

راديو فردا ـ روسيه می‌گويد مدارکی در اختيار سازمان ملل متحد گذاشته است که نشان می‌دهد مخالفان بشار اسد چهار ماه پيش در جريان حمله‌ای، از گاز شيميايی سارين استفاده کرده‌اند.

ويتالی چورکين، سفير روسيه در سازمان ملل، روز سه‌شنبه، ۱۸ تير، به خبرنگاران گفت که کارشناسان روس اجازه يافته‌اند از منطقه «خان عسل» در نزديکی حلب بازديد کرده و مدارکی جمع‌آوری کرده‌اند که به گفته او «دست اول» هستند.

ويتالی چورکين اعلام کرد که روسيه گزارشی هشتاد صفحه‌ای در اين باره به سازمان ملل ارائه کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سفير روسيه در سازمان ملل همچنين گفت که احتمالا منشأ گازهای شيميايی به دست‌آمده، سه موشکی ست که مخالفان بشار اسد نوزدهم مارس (حدود چهار ماه پيش) به اين منطقه شليک کردند و بر اثر آن ۲۶ تن، از جمله شانزده نظامی، کشته شدند.

این سخنان در حالی بیان می شود که پیشتر آمریکا دولت سوریه را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم کرده بود.

کاخ سفید آمریکا روز ۲۳ خرداد اعلام کرد سازمان‌های اطلاعاتی آن کشور «اطمینان» یافته‌اند که دولت سوریه در جنگ داخلیش با نیروهای مخالف، از سلاح‌های شیمیایی مانند گاز سارین استفاده کرده است.

شکل ظاهری سارین، مایع بی‌رنگ شفاف و بی‌بو است.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید،در این مورد گفته بود بنا بر تخمین آن کشور ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در پی استفاده از این سلاح‌ها کشته شده‌اند.

حکومت سوريه و مخالفان مسلح بشار اسد بارها يکديگر را به استفاده از سلاح‌های شيميايی متهم کرده‌اند.

فرانسه نیز چهاردهم خردادماه اعلام کرد آزمایش‌های آن کشور ثابت می‌کند که نیروهای بشار اسد علیه مخالفان خود از گاز ضد سیستم عصبی استفاده کرده‌اند.

اندکی بعد مقام‌های بریتانیایی نیز اعلام کردند که آزمایش‌ها آنها روی نمونه‌هایی که از داخل سوریه جمع‌آوری شده، نشان می‌دهند در این کشور از گاز سارین استفاده شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016