شنبه 22 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهل کشته در انفجاری در کرکوک

به گزارش بی بی سی فارسی، مقام های عراقی می گویند شمار کشته‌شدگان انفجار در یک قهوه‌خانه در شهر نفت‌خیز کرکوک در شمال این کشور دست کم به ۳۸ نفر رسیده است.

این انفجار تعداد زیادی مجروح نیز بر جای گذاشته و مقامات از آن بیم دارند که تعداد کشته شدگان باز هم افزایش پیدا کند.

این انفجار جمعه شب، ۱۲ ژوئیه، (۲۱ تیر) بلافاصله پس از غروب آفتاب و زمانی رخ داد که روزه داران برای افطار در این قهوه‌خانه جمع شده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تنش میان جوامع سنی مذهب و شیعه مذهب عراق طی سال جاری میلادی شدت گرفته و این کشور شاهد افزایش خشونت ها بوده. این خشونت ها بیش از ۲۵۰۰ کشته بر جای گذاشته که بیش از ۲۵۰ نفرشان تنها در همین ماه یعنی ژوئیه کشته شده‌اند.

روز پنجشنبه نیز بیش از ۴۰ نفر در یک رشته بمب‌گذاری و تیراندازی در سراسر عراق از جمله در کرکوک کشته شدند.
کمتر از دو هفته قبل هم، موجی از بمب‌گذاری‌ در بغداد، بصره، سماوه و عماره دست کم ۴۳ کشته بر جای گذاشت. به نظر می‌رسید که هدف این انفجارها شیعیان بودند.

پیش از آن نیز دست کم ۹ نفر در اثر انفجار بمب در یک زمین فوتبال در حومه بغداد، پایتخت عراق، کشته شدند. بنابر گزارش‌ها، اکثر کشته شدگان این انفجار پسران نوجوان زیر ۱۶ سال بودند.

رهبران جامعه اهل تسنن عراق دولت نوری مالکی را به تبعیض علیه این جامعه متهم می کنند اما دولت عراق این اتهام را بی اساس خوانده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016