یکشنبه 5 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيش از ۲۰ زائر ايرانی در عراق کشته و زخمی شدند

دويچه وله ـ در جريان يک بمب‌گذاری که اتوبوس زائران ايرانی در نزديکی سامرای عراق را هدف قرار داده بوده، ۵ تن از زائران کشته و ۱۷ تن ديگر زخمی شدند. هنوز هيچ گروهی مسئوليت اين سوءقصد را بر عهده نگرفته است.

سوءقصدها در عراق ادامه دارند. در استان الانبار روز شنبه (۲۵ مه / ۴ خرداد) بمبی جاسازی‌شده در حاشيه خيابان در نزديکی يک کاروان نظاميان ارتش منفجر شد و ۵ سرباز عراقی را به قتل رساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در مسير بلد و سامرا نيز بمبی جاسازی‌شده در يک خودرو منفجر شد که هدف آن اتوبوس زائران ايرانی بود. در پی انفجار اين بمب، ۵ تن از زائران ايرانی کشته و ۱۷ تن ديگر زخمی شدند.

پايگاه خبری سازمان حج و زيارت ايران با تأييد اين خبر نوشت: «اين گروه از زائران بدون مجوز از سازمان حج و زيارت به اين سفر رفته‌اند و تحت پوشش سازمان حج و زيارت نيستند.»

مسعود اخوان، مديرکل معاون عتبات عاليات سازمان حج و زيارت، نام قربانيان اين سوءقصد تروريستی را به شرح زير اعلام کرد: هانيه سبيلی، محمدعلی مختاری، آسيه شعرباف، فرزانه سادات قاضی عسگر و فردوس هاديان.

مسعود اخوان گفت که ۱۷ زائر مجروح ايرانی هم‌اکنون در بيمارستانی در شهر بلد بستری هستند.

از آغاز ماه جاری ميلادی، مه، تاکنون موج سوءقصدها و بمب‌گذاری‌ها در عراق جان ۴۳۰ نفر را گرفته است.

دوشنبه‌ی گذشته نيز سوءقصد عليه زائران شيعه در مسير سامرا ۸ نفر را به کشتن داد و ۱۵ تن ديگر را زخمی کرد.

شورشيان سنی در مخالفت با قدرت‌گيری هر چه بيشتر شيعيان در عراق، و در مقابله با دولت نوری مالکی، نخست‌وزير شيعه‌مذهب اين کشور، ماه‌هاست که دست به مقاومت مسلحانه می‌زنند. گفته می‌شود، برخی از گروه‌های سنی با شبکه عراقی القاعده در ارتباط هستند و عليه شيعيان دست به سوءقصدهايی می‌زنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016