یکشنبه 23 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش توکلی و ابوترابی به نصب میکروفون در دفتر علی مطهری

در حالی که روز گذشته علی مطهری از نصب شنود در دفترش خبر داده و احمد توکلی خواستار پاسخگویی و توضیح وزیر اطلاعات شده، ابوترابی که امروز ریاست مجلس را برعهده داشت می گوید: اگر مجلس گزارشی دریافت کند رسیدگی می کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در اخطاری نسبت به اینکه چرا رئیس جلسه در ابتدای جلسه علنی در مورد موضوعات مطرح شده مانند حضور احمدی‌نژاد در مجلس و یا وجود دستگاه شنود در دفتر نمایندگان توضیح نداد، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، جواد جهانگیرزاده در جلسه علنی امروز با استناد به اصل ۲۵ قانون اساسی، در اخطاری خطاب به رئیس جلسه علنی مجلس گفت: طی یکی دو روز گذشته به نقل از یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس گفته شده که بناست مجلس مراسمی را برای تجلیل از احمدی‌نژاد ترتیب دهد که طبیعتا این مساله نیازمند استمزاج از مجلس است.

وی ابراز عقیده کرد: با توجه به رفتارهایی که دکتر احمدی‌نژاد با مجلس داشته که در جهت تضعیف مجلس به عنوان مهمترین نهاد دموکراتیک کشور بوده است، قطعا این موضوع به هیچ وجه مورد پذیرش بخش اعظمی از نمایندگان نیست. چرا که این موضوع به هویت کلی مجلس بر می‌گردد و باید از مجلس استمزاج شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در ادامه با اشاره به خبری مبنی بر کارگذاشتن دستگاه شنود در دفتر یکی از نمایندگان گفت: این موضوع مغایر اصل ۲۵ قانون اساسی بوده و ابهاماتی را در جامعه ایجاد کرده است که می‌بایست رئیس جلسه در ابتدا در این زمینه نیز صحبت‌هایی را ایراد کرده و توضیح می‌داد تا اگر ابهامی است، رفع شود.

به گزارش ایسنا، ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار اظهار کرد: در مورد حضور احمدی‌نژاد در این ایام هیات رئیسه تاکنون جلسه‌ای نداشته که چه رسد تصمیمی اتخاذ کند و اگر تصمیمی‌هم باشد به اطلاع نمایندگان می‌رسد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد کارگذاشتن دستگاه شنود در دفتر یکی از نمایندگان نیز این گونه توضیح داد که این مساله در مجلس و نهاد قانونگذاری نبوده و گویا خارج از مجلس رخ داده و مسوولین ذیربط گزارش دادند لذا در صورتی که گزارشی در این زمینه دریافت کنیم به آن رسیدگی خواهیم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنین احمد توکلی دیگر نمیانده منتقد مجلس این اقدام را تاسف آور خواند.

احمد توکلی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه چند ملاحظه درباره تلاش مشکوک برای نصب دستگاه شنود در محل کار علی مطهری نماینده تهران وجود دارد، گفت: نکته اول این است که این کار نمی تواند توسط افراد عادی صورت گرفته باشد و حتما یک نهاد یا دستگاهی پشت این قضیه بوده است.

وی با بیان اینکه نکته دوم در این خصوص این است که چنانچه این امر توسط دستگاههای مسئول برای امنیت کشور صورت گرفته باشد، باعث تعجب و تاسف است، گفت: انسان تعجب می کند که چرا ممکن است دستگاههایی که مسئول امنیت کشور هستند دست به چنین کاری زده باشند و بخواهند یک نماینده سرشناس مجلس را با شنود کنترل کنند.

این نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه اگر دستگاههای امنیتی دست به چنین کاری زده باشد باعث تاسف بسیار است گفت: تصمیم گیرندگان این قضیه بیشتر از اقدام کنندگان آن مقصر هستند.

توکلی با بیان اینکه نکته سوم دراین خصوص این است که این کار به صورت بسیار ناشیانه ای صورت گرفته است، گفت: با تجربه هایی که از نیروهای امنیتی سراغ داریم انسان وقتی این ناشیگری را می بیند به این مساله پی می برد که شاید یکی از مقاصد اقدام کنندگان در این خصوص ایجاد اسباب نگرانی و ترس برای نمایندگان مستقل و صریح الهجه است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در مجموع وقوع چنین حادثه ای باعث تاسف بسیار است، گفت: مجلس باید سریعا از وزیر اطلاعات در این خصوص توضیح بخواهد.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات باید در این باره توضیحات لازم را بدهد و در این خصوص پاسخگو باشد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016