دوشنبه 24 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفت دادستانی تهران با مرخصی مجيد توکلی: "سکوت خانواده مجيد خواهد شکست"

دانشجونيوز ـ در حالی که در ماه های گذشته بارها دادستانی تهران اعلام کرده بود که وزارت اطلاعات با مرخصی مجيد توکلی مخالفت می کند، اکنون منابع دانشجويی گزارش می دهند که دادستان تهران به مخالفت و کارشکنی در مرخصی اين فعال دانشجويی پرداخته است.

پيش از برگزاری انتخابات رياست جمهوری در خرداد ماه امسال، دادستانی تهران به خانواده مجيد توکلی اعلام کرده بود به وزارت اطلاعات به دليل حساسيت زياد بر روی “پرونده سنگين” مجيد توکلی با مرخصی وی مخالفت می کند.

اين ممانعت در حالی صورت می گرفت که در شهريورماه سال ۱۳۹۱، وثيقه ای به مبلغ ۶۰۰ ميليون تومان برای مرخصی وی صادر و توديع شده بود.

يکی از دوستان مجيد توکلی به دانشجونيوز گزارش داده، که تلاش اعضای خانواده توکلی برای ديدار با دادستان تهران در هفته گذشته ناکام مانده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی می گويد: “اکنون نوبت دادستانی تهران است که با مرخصی مجيد مخالفت کند”.

«سکوت خانواده مجيد خواهد شکست»

در همين زمينه يکی از نزديکان خانواده توکلی نيز می گويد که “اگر به مجيد مرخصی ندهند و به اين شکنجه خانواده به واسطه پاسکاری بين وزارت اطلاعات و دادستانی ادامه دهند خانواده توکلی هم اين سکوت را خواهد شکست و تمام اتفاقات و نامه نگاری های انجام شده را منتشر خواهد کرد”.

مجيد توکلی تاکنون بيش از ۳.۵ سال از دوران محکوميت خود را بدون هيچ گونه مرخصی سپری کرده است.

مادر اين فعال دانشجويی به دليل بيماری قادر به سفر نبوده و از ابتدای بازداشت مجيد توکلی از ديدار وی محروم مانده است. علاوه بر اين با قطع تماس های تلفنی زندانيان سياسی رجائی شهر، از شنيدن صدای فرزندش نيز محروم مانده است.

خانم توکلی چندی پيش در گفتگويی با دانشجونيوز خواستار اين شد که در روزهای ملاقات اجازه تماس تلفنی به پسرش داده شود.

در ادامه آن گفتگو، مادر مجيد توکلی که صدايش در بغض دوری از فرزندش پيچيده بود، اظهار داشت: “اگر ميتونستم به ملاقات مجيد برم سينه خيز هم بود ميرفتم، ولی من بيمار چه کار کنم. کی جوابگو من هست، اين فرياد من کی بايد بشنوه، رسيدگی کنه، به گوش کی برسه؟”

سه بار بازداشت و ۸.۵ سال زندان

مجيد توکلی، دانشجوی رشته مهندسی کشتی سازی دانشگاه صنعتی امير کبير (پلی تکنيک تهران)، در ١۶ آذر سال ١٣٨٨برای سومين بار بازداشت شد.

عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير، پس از سخنرانی در جمع دانشجويان اين دانشگاه در مراسم سالگرد روز دانشجو، در حاليکه قصد خروج از درب دانشگاه را داشت، همراه با ضرب و شتم شديد ماموران امنيتی بازداشت شد.

وی در دی ماه همان سال به اتهام “اجتماع و تبانی عليه نظام”، “تبليغ عليه نظام”، “توهين به رهبری” و “توهين به رياست جمهوری” در شعبه ١۵دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزيری، پنج سال محروميت از فعاليت سياسی و پنج سال ممنوعيت از خروج از کشور محکوم شد. او هم چنين در دادگاهی ديگر به رياست قاضی مقيسه، به علت انتشار نامه از داخل زندان به مناسبت روز دانشجو، به اتهام “تبليغ عليه نظام” به شش ماه زندان ديگر محکوم شد.

برنده جايزه صلح دانشجويی پيش از اين نيز دو بار بازداشت شده است. وی بار نخست در ارديبهشت سال ٨۶، در ماجرای جعل نشريات دانشجويی دانشگاه صنعتی اميرکبير، بيش از ١۵ ماه را در زندان گذراند. او هم چنين در بهمن ماه سال ٨٧، در مراسم سالگرد درگذشت مهندس بازرگان، در مقابل حسينيه ارشاد مجددا بازداشت شد و ١١۵روز را در سلول انفرادی گذراند.

مجيد توکلی، هم اکنون در زندان رجايی شهر کرج دوران محکوميت خويش را، بدون هيچ گونه استفاده از مرخصی از ابتدای بازداشت، در تبعيد می گذراند و از حق دسترسی به تماس تلفنی نيز محروم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016