جمعه 28 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرین اخبار مصر

در حالیکه بیش از دو هفته از کدتای ارتش و برکناری مرسی در مصر می گذرد، این کشور همچنان ناآرام است.

ارتش مصر: خشونت در تظاهرات روز جمعه را تحمل نمی‌کنیم

به گزارش دویچه وله، عدلی منصور، رئیس جمهور موقت مصر شامگاه پنجشنبه (۱۸ ژوئیه / ۲۷ تیر) برای نخستین بار از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری مخلوع این کشور در گفت‌وگویی تلویزیونی شرکت کرد و از تلاش دولت انتقالی برای برقراری امنیت در مصر خبر داد.

سخنان رئیس جمهور موقت مصر در حالی پخش شد که اخوان المسلمین و هواداران محمد مرسی بار دیگر از مردم مصر دعوت کرده‌اند تا در روز جمعه، ۱۹ ژوئیه در تظاهراتی گسترده شرکت کنند و خواهان آزادی مرسی و بازگشت وی به قدرت شوند.

عدلی منصور در گفت وگوی تلویزیونی روز گذشته تاکید کرد: «مصر در نقطه‌ای حساس و تعیین‌کننده در تاریخ خود قرار گرفته است و کسانی هستند که تمایل دارند این کشور را به سمت بی‌ثباتی سوق دهند؛ اما ما از انقلاب مصر نگهداری و ‌‌پشتیبانی خواهیم کرد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



تاکید رئیس جمهور موقت مصر بر برقراری امنیت در کشور

رئیس جمهور دولت موقت مصر تاکید کرد، افرادی که به دنبال خشونت هستند تنها از فرصت تظاهرات برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنند. وی گفت، عده‌ای مسیر هرج و مرج را در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند مصر را در مسیر درگیری‌های خونین قرار دهند.

عدلی منصور وظیفه دولت موقت را در محافظت از جان شهروندان مصری و تلاش در جهت رعایت حقوق بشر در این کشور عنوان کرد.

محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر در اوایل ماه ژوئیه از سوی ارتش مصر از مقام خود برکنار شد. از آن زمان مصر شاهد ناآرامی‌ها و درگیری‌های گسترده میان هواداران و مخالفان مرسی است. گروه‌های اسلام‌گرا ارتش مصر را به برپایی کودتا علیه محمد مرسی متهم می‌کنند.

در جریان درگیری‌های دو هفته گذشته میان هر دو گروه و همچنین درگیری‌ با نیروهای پلیس چندین نفر جان خود را از دست دادند. علاوه بر هواداران مرسی قرار است، امروز، جمعه گروه‌های مخالف رئیس جمهور پیشین این کشور نیز دست به تظاهرات زنند. مخالفان رئیس جمهور اسلام‌گرای پیشین مصر از مردم خواسته‌اند تا در میدان تحریر قاهره تظاهرات بر پا کنند.

در همین حال نگرانی از بروز درگیری‌های تازه در مصر افزایش یافته است. ارتش مصر در همین ارتباط روز پنجشنبه، ۱۸ ژوئیه مردم را به تظاهراتی مسالمت آمیز فراخواند و نسبت به خارج شدن از اصول صلح‌آمیز آزادی بیان هشدار داد.

در بیانیه ارتش مصر همچنین آمده است: «کسانی که به روش‌های خشونت آمیز در راهپیمایی روی آورند، جان خود را به خطر انداخته‌اند و باید منتظر واکنش قاطع باشند.»

از سوی دیگر وزارت کشور مصر نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به بروز خشونت در تظاهرات و تلاش برای برهم زدن نظم در اماکن اداری و دولتی هشدار داده است.

عملیات نظامی مصر برای پاکسازی سینا از 3 هزار تروریست

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، یک منبع نظامی مصر اعلام کرد که ارتش این کشور برای پاکسازی صحرای سینا از گروه های تروریستی عملیات گسترده ای را آغاز خواهد کرد.

این عملیات امنیتی طی ساعات آتی در بیش از 50 نقطه در شمال و مرکز صحرای سینا آغاز خواهد شد. در جریان این عملیات حدود سه هزار تروریست هدف قرار خواهند گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016