یکشنبه 30 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال احمد تموئی، زندانی سیاسی کُرد از زندان رجایی شهر به زندان مرکزی ارومیه

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ یک منبع محلی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که بعد از ظهر روز چهار شنبه ۲۶ مردادماه زندانی سیاسی کُرد احمد تموئی از سوی بخش اجرای احکام زندان رجایی شهر کرج احضار شد و بعدا از سوی ماموران بخش اعزام به شهرستان از این زندان به زندان ارومیه منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته این منبع، بازگشت این زندانی سیاسی در حالی دوباره به زندان مرکزی ارومیه صورت گرفته است که او طی یک روند غیرقانونی و بدون اینکه حکم تبعید در پرونده‌اش وجود داشته باشد روز ۲۱ آذرماه از بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات ارومیه به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود و چندین بار نیز مسئولین اجرای احکام زندان رجایی شهر کرج به او اعلام کرده بودند که به صورت تنبیهی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده و بعدا دوباره با صلاحدید و نظر وزارت اطلاعات به زندان ارومیه بازگردادنده خواهد شد.

این فعال حقوق بشر در خصوص سابقه‌ این زندانی سیاسی به کمپین گفت که احمد تموئی به همراه یک شهروند کُرد مهابادی به نام یوسف کاکه ممی در پاییز سال ۸۶ در حالی که سوار بر موتور در جاده بوکان به مهاباد در حال حرکت بوده‌اند پس از تعقیب و گریز توسط چند خودرو نیروهای محلی سپاه و اداره اطلاعات شهر مهاباد و پس از آنکه یکی از خودروهای یاد شده عمدا از پشت موتور را درحال حرکت روی زمین سرنگون می کند وپس از آن اقدام به تیراندازی کرده که طی آن احمدتمویی زخمی و درنهایت دستگیرو به بازداشتگاه سپاه پاسداران در شهر مهاباد منتقل شدند.

این منبع موثق افزود: «پس از آن دادگاه انقلاب شهر مهاباد احمد تمویئ را به اتهام عضویت در پژاک به ۱۵ سال زندان م و یوسف کاکه ممی را نیز به همین اتهام به ۶ سال زندان محکوم کرد. آقای کاکاممی به دلیل داشتن سه سال حکم تعلیقی ازیک حکم مجزا در گذشته در مجموع ۹ سال زندان را باید تحمل کند. این دو زندانی سیاسی به همراه سه زندانی سیاسی دیگر در مهرماه سال ۹۱ به اتهام همکاری با دفتر گزارشگر ویژه حقوق بشر و کانال ماهواره‌ایی نوروز تی وی به بازداشتگاه ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات ارومیه منتقل شدند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016