جمعه 11 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: ملت‌های اروپا و آمریکا اسیر هستند

محمود احمدی‌نژاد در پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، مساله فلسطین را مساله اصلی جهان قلمداد کرد و گفت: برخی فکر می‌کنند که یک اتفاقی افتاده و باید از آن عبور کرد یا اینکه یک مقداری از این سرزمین را به آنها بدهیم و مقداری دیگر را به فلسطینی‌ها، در حالی که این یک ساده‌لوحی و ساده‌اندیشی تاریخی است. این مساله به این سادگی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به ادعاهای غربی‌ها در مورد تاسیس اسرائیل نیز اظهار کرد: اگر واقعا ادعای غربی‌ها و صهیونیست‌ها درست بود که می‌خواستند عده‌ای بی‌پناه را پایگاه دهند و کشوری برای آنها درست کنند، چرا با همه وجود و با همه توان از همه اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند؟ تا جایی که به این مقدار از کشورهای هم‌بلوک خود حمایت نمی‌کند، از مردم خود حمایت نمی‌کند. اگر واقعا آنها از روی دلسوزی و با عنوان حقوق بشر آمده‌اند، مقدمه‌چینی کردند و یک گروه را در فلسطین حاکم کردند چرا همه ادعاهای حقوق بشری خود مبنی بر آزادی،‌ دموکراسی، حقوق زنان و کودکان را پای صهیونیسم‌ها قربانی کرده‌اند؟

رییس‌جمهور در ادامه با طرح این پرسش که "چرا مساله صهیونیسم و فلسطین مساله اصلی جهان است؟"، گفت: برخی به اصل موضوع توجه ندارند و کسانی فکر می‌کنند که یک اتفاقی افتاده و باید از آن عبور کرد یا اینکه یک مقداری از این سرزمین را به آنها بدهیم و مقداری دیگر را به فلسطینی‌ها. این یک ساده‌لوحی و ساده‌اندیشی تاریخی است. این مساله به این سادگی نیست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "باید موجودیت رژیم صهیونیستی و نقش آن باید در یک بستر تاریخی و جهانی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد"، اظهار کرد: یک حقیقت وجود دارد و آن این است که یک درگیری تاریخی بین جبهه شیاطین و جبهه حق و ملت‌ها وجود داشته و دارد و نمی‌شود چشم از روی این درگیری تاریخی بست. آنها در 400 سال اخیر برده‌داری را ایجاد کردند،‌ ده‌ها میلیون انسان را نابود کردند، خانواده‌های زیادی را متلاشی کردند، عواطف را کشتند، یک دوره طولانی استعمار و برده‌داری ایجاد کردند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "کلید تسلط بر دنیا تسلط بر خاورمیانه است"، به ویژگی‌های منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: آنها همیشه به دنبال تسلط بر این منطقه بودند بیش از هزار سال دنبال این موضوع بودند، چراکه این منطقه همانطور که اشاره کردم دروازه ورود به دنیاست.

وی اضافه کرد: در دوره‌ای از تاریخ شاهد بودیم که نهضت‌های ضدبرده‌داری شروع شد، ملت‌ها به ظاهر مستقل شدند اما روحیه استعمارگری و برده‌داری تمام نشد و این روحیه ادامه پیدا کرد؛ گرچه تضعیف شد ولی از بین نرفت آنها همچنان می‌خواهند بر دنیا مسلط شوند و بساط قبلی را با شعارهای جدید ادامه دهند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "آنها برای تحقق این موضوع باید بر منطقه ما مسلط می‌شدند و در آنجا پایگاه ایجاد می‌کردند"، یادآور شد: در این ارتباط طراحی کردند و در واقع باید گفت آروزی تاسیس رژیم صهیونیستی یک آرزوی چند صد ساله بوده است. آنها در این ارتباط طراحی کردند، به فلسطینیان هجوم آوردند و سرزمین انها را اشغال کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در ادامه گفت: اینطور نیست که آدم‌کش‌های حرفه‌ای جهان که در همان جنگ دوم بیش از 60 میلیون انسان کشتند دلشان برای عده‌ای به رحم بیاید و بخواهند کاری کنند؛ معلوم است که این موضوع یک دروغ بزرگ است.

وی با بیان اینکه حوادث جنگ یک بهانه و فرصت‌سازی است، اظهار کرد: معتقدم این موضوع نقشه قبلی برای تسلط مجدد به جهان است اما بدون تابلوی استعمار و برده‌داری و با شعارهای جدید آمده‌اند تا با یک تیر چند نشان بزنند. اولا بین خودشان وحدت درست کردند و در همین راستا باید گفت این‌ها در اروپا و آمریکای لاتین درگیر بودند و چقدر جنگ کردند و ملت‌های بومی را قتل‌عام کردند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: حیف که امکان ثبت و ضبط این مباحث وجود نداشته والا یک طومار بی‌پایان از جنایتهای این‌ها در اختیار بشر قرار می‌گرفت. این‌ها آمدند با تاسیس رژیم صهیونیستی بین خود وحدت درست کردند در حالی که وحدت در سایه امور آسمانی، توحید، نبوت، امامت و ایمان به ارزش‌های الهی است. این‌ها تمام ارزش‌ها را زیر پا گذاشتند البته باید هم زیرپا می‌گذاشتند، چراکه وقتی کسی به این ارزش‌ها پاییبند باشد استعمار و جنگ راه نمی‌اندازد.

رییس‌جمهور همچنین اظهار کرد: خدا، پیامبران و ارزش‌های الهی و انسانی در این حال از قدسیت افتاد و آنها شرف و آزادگی را زیرپا گذاشتند و تنها یک موضوع را به عنوان امر قدسی حفظ کردند که آن موجودیت رژیم صهیونیستی بود. شما به هر کسی می‌توانید اهانت کنید و هر حقیقتی را منکر شوید اما به محض اینکه به دایره صهیونیسم نزدیک می‌شوید همه کشورهای غربی با همه توان قیام می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه "آنها روی هیچ‌چیز تعصب ندارند اما روی رژیم صهیونیستی سخت‌ترین تعصب‌ها را دارند"، گفت: من زمانی برای یکی از رهبران اروپا که از نسل قبل بود پیامی فرستادم. در جایی که مجلس خصوصی شد به ما گفتند چرا علیه رژیم صهیونیستی فریاد می‌زنید؟ گفتند وقتی شما فریاد می‌زنید ما شرمنده می‌شویم. تعصب آنقدر شدید است که اجازه نمی‌دهد کسی خطی بر چهره آلوده صهیونیستها ترسیم کند، چراکه امروز رژیم صهیونیستی تنها فرصت تسلط بر منطقه و کل جهان است و حاضرند در این مسیر همه ملت‌ها را قتل‌عام و به همه جای دنیا لشکرکشی کنند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: این بحث تنها بحث چند کلیومتر زمین نیست، بحث تسلط بر جهان و غارت همه جهان و سرنوشت جامعه بشری است. امروز تمام سردمداران سیاسی، صهیونیست هستند. کسی خیال نکند وقتی می‌گوییم صهیونیست، یعنی یهودیانی که مقداری هم تندرو هستند. این‌ها منافع کثیف مستکباران هستند و تمام مراکز اصلی اقتصادی دنیا و بانک‌های دنیا همچنین رسانه‌های اصلی دنیا نیز دست آنهاست.

وی با بیان اینکه رییس‌جمهور آن کشور بزرگی که فکر می‌کند رئیس کل دنیاست اول باید در مقابل صهیونیستها کرنش کند و بعد اجازه ورود به انتخابات پیدا کند، گفت: رژیم صهیونیستی باطن و حقیقت نظام سرمایه‌داری و همچنین چهره‌واقعی استعارگران و برده‌داران است.

رییس‌جمهور همچنین گفت: ما دو سوال ساده و روشن مطرح کردیم اما آنها چه سروصدایی راه انداختند. ما پرسیدیم اگر حواث جنگ دوم جهانی واقعا تاریخی است چرا سیاست‌مداران نسبت به این موضوع تعصب نشان می‌دهند در حالی که باید صاحب‌نظران و محققان بحث کنند. چرا آنقدر حساسیت وجود دارد و اجازه نمی‌دهند که در این راستا تحقیقات آزاد انجام شود؟ آنها که مدعی آزاداندیشی هستند وقتی به کشورهای دیگر می‌رسند معتقدند که باید اجاز داده شود تا تمام اندیشه‌های منحط هم ترویج شود اما وقتی به خودشان می‌رسد چه شلوغ می‌کنند.

وی افزود: تعصب در اوج است؛ آن هم توسط سیاست‌مداران و معلوم است که با یک نتیجه سیاسی مستمر از آن داستان ساختگی تاریخی به دست می‌آید. جوری با ما برخورد کردن که انگار ما وجود خدا را منکر شدیم.

احمدی‌نژاد یادآور شد: سوال دوم ما این بود که فرض کنیم اتفاقی هم افتاده اما در چه مکانی و توسط چه کسانی این اتفاق رخ داده و این موضوع چه رابطه‌ای با فلسطین دارد؟ در مقابل این سوال باز هم سروصدا کردند و ما عکس‌العمل‌ها را دیدیدم. مساله این است که این سوال دورغ‌پردازی‌های تاریخی را برملا کرد و فلسفه رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد و معلوم شد بسیاری از داستان‌پردازی‌ها همگی یک سناریو بوده است تا اینکه در قلب منطقه اسلامی و منطقه ما پایگاه درست کنند.

رییس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: آنها جیغ‌های سرخ و بنفش زدند و گفتند که فلانی جنگ‌طلب است، در حالی که این‌ کارها را کردند تا اصل دو سوال به گوش ملت‌ها نرسد و از پاسخ دادن تفره بروند و تاکنون هم پاسخی نداده‌اند. معلوم است که این سوال‌ها به هدف اصابت کرده و ستون نظام سرمایه‌داری را هدف گرفته است. برخی می‌گویند این سوال‌ها به نفع خود صهیونیستها و باعث حمایت بیشتر آمریکا از آنها شد. این از همان حرف‌های ساده‌انگارانه است. آنها مگر برای حمایت از صهیونیستها دنبال بهانه هستند؟ آنها یک موجودند؛ البته من در مورد سردمداران حرف می‌زنم و ما به ملت‌ها کاری نداریم. ملت‌های اروپا و آمریکا اسیرند.

وی اضافه کرد: برخی در داخل کشور فکر می‌کنند بالاخره دعوایی بین صهیونیستها و فلسطینی‌ها شده و می‌توان نشست مساله را حل و تمام کرد. می‌خواهند جریان تاریخی استعمار و استکبار و سرمایه‌داری جهانی و متجاوزان به حقوق ملت‌ها و تاریخی در مقابل حقوق ملت‌ها را با نشست و برخاست و خوردن دو فنجان قهوه حل و فصل کنند اما این ساده‌اندیشی است. چند ده سال است که مذاکره می‌کنند. چقدر مدعیان منطقه کوتاه آمدند؟ حتی به اندازه یک میلیمتر از ادعاهای خود عقب‌نشینی نکردند. این افراد که اینطور تصور می‌کنند در واقع ماهیت رژیم صهیونیستی را درست تشخیص ندادند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "صهیونیسم بعد حیوانی و دنیای طاغوت‌هاست و جز غارت ملت‌ها چیزی را نمی‌شناسد"، افزود: آدم شرمش می‌آید از اینکه برخی مراکز دارویی جهان را در اختیار گرفتند و برای ضربه زدن به مخالفانشان میکروب تولید می‌کنند. کدام حیوان اینکار را می‌کند؟ هیچ‌کدام از ارزش‌های الهی و انسانی برایشان ارزش ندارد.

رییس‌جمهور در ادامه گفت: مساله فلسطین و روز قدس، مساله همه جهان، تاریخ بشر و نجات کل بشر از چنگال مستکبران و صیانت‌کننده حقیقت انسان و شرف انسانی و باز کردن راه برای کمال انسان‌ها و برپایی عدالت و توحید برای جهان است و امام به زیبایی فرمود که روز قدس، روز اسلام است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016