سه شنبه 15 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرین اقدام وزیر فرهنگ احمدی نژاد: صدور مجوز خبرگزاری برای کیهان

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد حسینی در مراسم روز خبرنگار خبرگزاری فارس که هم‌اکنون در حال برگزاری است با تبریک روز خبرنگار و عید سعید فطر گفت: خبرگزاری فارس یک مجموعه انقلابی که با نیروهای متعهد و روحیه جهادی سالیان سال تلاش است که خدمت‌رسانی می‌کنند. این رسانه در جذب نیروهای ارزشی و ولایت‌مدار موفق عمل کرده‌ است نیروهایی که متعهد و حرفه‌ای هستند و در عین حال آموزش‌های لازم را نیز می‌بینند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما هم‌اکنون در شرایطی قرار داریم که ممکن است صداوسیما تحریم شود خبرگزاری فارس با ارائه اخبار، گزارش‌ها، تحلیل و تصویر و با توجه به اینکه چند زبانه منتشر می‌شود باعث شده است پیام جمهوری اسلامی ایران به گوش جهانیان برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه دفاتر خبرگزاری فارس در لبنان، سوریه، افغانستان، پاکستان، عراق، غزه و حتی در کشور مصر فعال هستند که می‌توانند نقش بسزایی را در گسترش پیام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

حسینی افزود: ما به اقتضای کارمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها و شهرهای مختلف سفر کرده‌ایم و در این 4 سال 250 سفر انجام دادیم که در همه این سفرها و مراسم‌هایی که برگزار می‌شود یکی از خبرگزاری‌هایی که بلافاصله در این سفرها و صحنه‌ها حضور داشت دوستان خبرگزاری فارس بودند که حضور فعال و متعهدانه این خبرنگاران ناشی از عشق و انگیزه آنان است که اگر اینگونه نبود تنها یک برای رفع تکلیف به حساب می‌آمد.

وی ادامه داد: همانند دوران دفاع مقدس که رزمندگان با اسلحه در خط مقدم رزم و پیکار انجام می‌دادند امروز در جنگ نرم خبرنگاران کار مقدسی را انجام می‌دهند چرا که هم‌اکنون شایعات مختلفی در حال انتشار است و ما دشمنان فراوانی داریم.

حسینی گفت: در فتنه 88 شاهد بودیم که هجمه سنگینی از کشورهای اطراف بر ما وارد می‌شد که با راه‌اندازی شبکه‌های فارسی زبان سعی داشتند در افکار عمومی تأثیر بگذارند و در این نبرد نابرابر رسانه فارس به خوبی انجام وظیفه کرد و باعث روشنگری اذهان عمومی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همین‌طور در بحث بصیرت‌افزایی که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کردند خبرگزاری فارس در مباحثی مانند هسته‌ای و سیاست خارجی توانست بصیرت‌افزایی را به خوبی انجام دهد و مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار داشت: زمانی یک خبرگزاری می‌تواند رتبه اول را در کشور از نظر مخاطب و تولید خبر داشته باشد که تولید خبر را به گونه‌ای انجام می‌دهد که نشریاتی که حتی از لحاظ فکری متفاوت با آن رسانه هستند چاره‌ای ندارند که به اخبار خبرگزاری فارس استناد کنند و علی‌رغم میل باطنی خودشان این کار را انجام می‌دهند و حتی در خارج از کشور نیز خبرگزاری فارس به عنوان منبعی به حساب می‌آید که رسانه‌های خارجی به آن استناد می‌کنند و این خبرگزاری توانسته است در افکار عمومی دنیا تأثیر بگذارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جامعیت خبرگزاری فارس یکی دیگر از نقاط قوت این خبرگزاری به حساب می‌آید چرا که به تمام مباحث سیاسی، فرهنگی، بین‌المللی، اقتصادی و اجتماعی می‌پردازد و من از نیروهای خبره این خبرگزاری که مسائل را به دقت پیگیری می‌کنند تشکر می‌کنم.

حسینی بیان داشت: خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان‌آور است و در کشور ما حوادثی ممکن است رخ دهد که اگر غافل شویم ممکن است خدشه‌ای به کشور وارد شود و در این شرایط خبرنگاران باید همواره آماده باشند و در طول هفته و حتی در ایام تعطیل و استراحت ممکن است اوج کار یک خبرنگار شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: از مواضعی که خبرگزاری فارس اتخاذ کرده است باید تقدیر کرد چرا که در شرایطی که عده‌ای سعی بر سیاه‌نمایی دارند این خبرگزاری امید را به فضای کشور بخشید و جوانان را امیدوار می‌کند و در تحقق رهنمودهای رهبری و تهیه گزارش و مصاحبه براساس منویات ایشان تلاش بسزایی دارد که همین امر باعث می‌شود دستاوردهای نظام به دقت تبیین شود.

حسینی با اشاره به اقدامات انجام شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم گفت: وزارت فرهنگ دامنه کار وسیعی دارد که یکی از آن زمینه‌ها مطبوعات است که سعی شد تنها در نظارت و حمایت از رسانه‌ها خلاصه نشود و با فرهنگ‌سازی اقدامات جدیدی انجام شد مانند افتتاح سرای روزنامه‌نگاران و بزگزاری نهمین دوره جشنواره فصلی که همزمان با افتتاح موزه مطبوعات برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری جشنواره نشریات تخصصی، نشریات دانشگاهی و خانوادگی و برگزاری همایش‌‌های متعدد از جمله همایش منادیان حماسه از اقدامات انجام شده در دولت دهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دولت دهم 2 هزار و 135 نشریه مجوز دریافت کرده‌اند و هم‌اکنون استانی وجود ندارد که مجوز روزنامه نداشته باشد و تاکنون 24 خبرگزاری نیز مجوز دریافت کرده‌‌‌اند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال امروز خبرگزاری دانشجو و خبرگزاری کیهان نیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفتند. بنابراین نگاه انسدادی در دولت دهم وجود نداشته است و توسعه کمی و کیفی رسانه‌ها مدنظر بوده است.

حسینی در پایان یاد و خاطره شهید صارمی را گرامی داشت و گفت: یاد شهیدان نیلی و برادران و شهدای خبرگزاری فارس را گرامی می‌دارم و امیدوارم خبرنگاران این خبرگزاری رهروان راه آن شهیدان باشند و همواره از دستاوردهای نظام صیانت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016