چهارشنبه 23 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير خارجه آلمان برای ميانجيگری به تونس می‌رود

راديو بين المللی فرانسه ـ با ادامه بحران سياسی در تونس، گيدو وستروله*- وزير خارجه آلمان، امروز چهارشنبه به اين کشور سفر خواهد کرد تا ميان دولت اسلامگرای النهضه و مخالفان آن ميانجيگری کند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان، امروز گفت که "گيدو وستروله"* تلاش خواهد کرد سياست‌مداران تونس را به ادامه گفتگوها در اين مرحله عمده گذار سياسی در اين کشور ترغيب کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انتظار می‌رود وزير خارجه آلمان ا با منصف مرزوقی- رئيس جمهور، حسين عباسی- رئيس سنديکای پرقدرت کارگران تونس و ساير نمايندگان گروه‌های سياسی در اين کشور ديدار کند.

يک روز بعد از تظاهرات مخالفان دولت اسلامگرای تونس، دبير کل حزب "النهضه" که قدرت را در اين کشور در دست دارد از تشکيل يک حکومت غيرجانبدار برای اداره کشور طرفداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حمدی جبالی- نخست وزير پيشين دولت اسلامگرای تونس، گفته است يک حکومت غيرسياسی بايد اداره کشور و برگزاری انتخابات در شش ماه آينده را بعهده بگيرد.

مخالفان دولت اسلامگرای تونس ديروز سه‌شنبه، با برپايی تظاهراتی گسترده در تونس بار ديگر خواهان استعفای دولت کنونی شدند؛ در اين تظاهرات که بمناسبت روز زن در تونس برگزار شد تظاهرکنندگان از جمله زنان، خواهان حفظ حقوق عمده زنان در اين کشور شدند؛ آنان دولت النهضه را به اسلامی سازی تونس متهم کرده و خواهان کناره گيری اين گروه از قدرت شدند.

جبهه ملی نجات تونس که طيفی از مخالفان چپ گرا تا ميانه‌رو را شامل می گردد، اعلام کرده برای استعفای دولت تا ده روز ديگر يک جنبش سراسری را ايجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئيس جمهور سکولار تونس، از موضعگيری حزب "النهضه" برای تشکيل يک حکومت فراگير ملی حمايت کرده وخواهان آغاز دوباره فعاليت شورای قانون‌گذاری تونس شده است.

سنديکای کارگران تونس، برخلاف، خواهان ايجاد يک دولت متشکل از تکنوکرات‌ها در اين کشور است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016