دوشنبه 24 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست رييس‌جمهور تونس از روحانی درباره سوريه

ايسنا ـ دفتر رياست جمهوری تونس اعلام کرد که منصف المرزوقی طی تماس با رييس‌جمهور منتخب ايران بر توقف خشونت‌ها در سوريه تاکيد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از الجزيره، در بيانيه رياست جمهوری تونس آمده است که در اين تماس تلفنی رييس‌جمهور تونس خواهان مساعدت ايران برای برقراری آتش‌بس در شهر حمص سوريه و هم‌چنين توقف فوری اقدامات نظامی در اين کشور شد.

بر اساس اين بيانيه، مرزوقی در تماس تلفنی با حسن روحانی، رييس‌جمهور منتخب ايران بر اهميت آتش بس در ماه مبارک رمضان به منظور پايان دادن به اوضاع بحرانی و خونريزی‌ها در سوريه و فراهم کردن گذرگاهی امن برای شهروندان جهت ترک حمص و درمان مجروحان و کمک‌رسانی به آن‌ها تاکيد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور تونس در اين گفت‌وگو فرارسيدن ماه مبارک رمضان و انتخاب حسن روحانی به عنوان رييس جمهوری اسلامی ايران را تبريک گفت و خواستار مساعدت ايران برای برقراری آتش‌بس در سوريه در ماه مبارک رمضان شد.

روحانی نيز با تشکر از تماس تلفنی رييس‌جمهور تونس گفت: ما با جنگ و خونريزی ميان مسلمانان در هر نقطه دنيا در ماه مبارک رمضان و هر ماه ديگری مخالفيم.

رييس‌جمهور منتخب ملت ايران افزود: همه کشورهای اسلامی بايد برای جلوگيری از جنگ، تقابل و خونريزی ميان مسلمانان تلاش کنند و ايران هم از هيچ اقدامی در اين زمينه دريغ نخواهد کرد.

وی همچنين تصريح کرد: اميدواريم روند تحولات در مصر به‌گونه‌ای باشد که منافع مردم اين کشور را تامين کند و البته هر تصميمی را که مردم مصر اتخاذ کنند برای همگان محترم است.

رييس‌جمهور تونس نيز گفت: ما هم از درگيری و خونريزی در مصر ناراحت هستيم و همراه با ديگران تلاش می‌کنيم تا آرامش به مصر و ديگر کشورهای اسلامی بازگردد.

روحانی در ادامه اين گفت‌وگوی تلفنی از روابط رو به رشد دو کشور در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌يی و بين‌المللی ابراز خرسندی کرد و گفت که "جمهوری اسلامی ايران برای توسعه مناسبات خود با کشور دوست و بردار تونس سقفی قايل نيست و دولت يازدهم ايران در اين مسير گام برخواهد داشت".

رييس‌جمهور منتخب ملت ايران با بيان اين که "آرزوی ما در ماه مبارک رمضان، موفقيت برای همه کشورهای مسلمان از جمله تونس است"، اظهار کرد: همه بايد با استعانت از خداوند برای رفع مشکلات دنيای اسلام و ايجاد وحدت ميان امت اسلامی تلاش کنيم.

رييس‌جمهور تونس نيز در پايان اين گفت‌وگوی تلفنی، با استقبال از ديدگاه‌های حسن روحانی، ابراز اميدواری کرد که در آينده نزديک بتواند با رييس‌جمهور منتخب ملت ايران ديدار کند تا زمينه تحکيم و توسعه روابط دو کشور بيش از پيش فراهم شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016