پنجشنبه 24 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توقیف یک نفتکش هندی در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران

سپاه پاسداران یک نفتکش هندی را که از عراق عازم هندوستان بود، در خلیج فارس توقیف کرد.

به گزارش خبرنامه گویا به نقل از روزنامه تایمز هندوستان چاپ دهلی نو، یک نفتکش هندی به نام دش شانتی که از عراق عازم هندوستان بود در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران توقیف شد.

توقیف این کشتی که متعلق به شرکت حمل و نقل هندوستان است باعث سردرگمی مقامات هندی شده است. این نفتکش روز چهارشنبه در آبهای بین المللی خلیج فارس بازداشت شده است و توسط سپاه پاسداران به سمت بندر عباس هدایت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه تایمز هندوستان به نقل از منابع خود می گوید که بازداشت این کشتی به دلیل نگرانی های زیست محیطی صورت گرفته است.

مقامات ایران می گویند این نفتکش آبهای ایران را آلوده کرده است اما این روزنامه دلایل تهران را سست و غیر قابل اتکا می داند.

تعجب مقامات هندی تا حدودی از آنجا ناشی می شود که با وجود کاهش واردات نفت خام هند از ایران، تهران هرگز اشاره ای به تمایلش برای انجام چنین اقداماتی بروز نداده بود.

واردات نفت هندوستان از ایران که به دلیل تحریم های ایالات متحده علیه ایران رخ داده به این کشور - در کنار چین و کره جنوبی- کمک کرده است تا از تحریم های آمریکا مستثنی شود.

در اکتبر 2010 عراق با پیشی گرفتن از ایران در جایگاه دوم صادر کنندگان نفت در دنیا قرار گرفت. واردات نفت از عراق به هندوستان در سال 2012 به رقم پانزده میلیارد دلار رسید.

تایمز هندوستان در ادامه با لحنی تهدید آمیز می نویسد: " برای هند چندان دور از ذهن نیست که اقدام ایران در توقیف کشتی هندی به دلیل نارضایتی اش از کاهش واردات نفت هند از این کشور بوده است اما ایران باید بداند چنین اقداماتی نه تنها روابط بین دو کشور را خدشه دار می کند بلکه عواقب بین المللی برای ایران خواهد داشت. عواقبی که ناشی از توجه به نقش ایران در خلیج فارس به عنوان کنترل کننده عبور و مرور نفت خواهد بود."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016