شنبه 2 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علم الهدی: وزیران پیشنهادی حوادث سال ۸۸ را محکوم نکرده اند

به گزارش کلمه، امام جمعه مشهد برای دومین بار طی هفته گذشته مخالفت خود را با وزیران پیشنهادی کابینه روحانی عنوان کرد و این بار با تکرار سخنان تکراری خود در مورد عاشورای سال ۸۸ مدعی شد که برخی از وزیران پیشنهادی حتی حاضر به محکوم کردن این حوادث هم نشده اند.

وی که پیش از این از بسیجیان خواسته بود اجازه ندهند آموزش و پرورش به دست لاییک ها بیفتد، این بار به وزیر پیشنهادی علوم پرداخت و با طرح این سئوال که آیا می‌توان با کسانی که در قائله ۱۸ تیر نقش داشتند، مملکت را اداره کرد؟ ادامه داد: ما بنای برخورد و تعقیب این افراد را نداریم ولی بی‌شک در رأس امور قرار دادن این افراد دلواپسی انقلابیون را به همراه دارد.

علم‌الهدی با اشاره به سابقه درخشان و شعار اعتدالی دولت یازدهم، گفت: امیدواریم رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس دلواپسی انقلابیون و مردم متدین را مدنظر قرار داده و عنایت بیشتری را در این زمینه داشته باشند.

به گزارش تسنیم، سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با انتقاد از برخی از اظهاراتی که در مجلس عنوان شد، اضافه کرد: متاسفانه در ماجرای رای اعتماد به وزرای کابینه یازدهم، برخی از نمایندگان حرف‌هایی را به زبان آوردند که باعث تأثر افراد متدین و انقلاب‌مدار شد.

علم‌الهدی با بیان اینکه برخی از نمایندگان با تشبیه کردن ماجرای عفو مشرکان مکه از سوی پیامبر به بخشش کسانی که در حوادث سال ۸۸ نقش داشتند از سوی نمایندگان مجلس، اضافه کرد: این افراد معتقدند هماطور که پیامبر مشرکان را بخشیده است نمایندگان مردم نیز باید بدون در نظر گرفتن نقش فتنه‌گران در ماجرای سال ۸۸ به آنان رای اعتماد بدهند. این به معنای آن است که این افراد ماجرای عفو مشرکان از جانب پیامبر را متوجه شدند در حالی که رهبری به عنوان سردمدار ولایت نظام به این موضوع اشراف نداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امام جمعه مشهد با تکرار سناریوهای دست نوشته نیروهای امنیتی نزدیک به سعید امامی با قلب واقعیت به برخی از شعارها و حوادثی پرداخت که بارها از سوی شرکت کنندگان در عاشورای تهران محکوم شده است و ادعا کرد: این افراد حتی در ماجرای سال ۸۸ حاضر به محکوم کردن آن حوادث نشدند.

خطیب نماز جمعه مشهد اما نگفت که پاره کردن عکس امام و بی حرمتی به نمادهای عاشورا فقط توسط دوربین های سیما مشاهده، ضبط و بارها پخش شد.

در عاشورای تهران در سال ۸۸ مردمی که حسین حسین گویان آمده بودند تا در ادامه اعتراض خود برای رای دزدیده شده شان با تمسک به قیام اباعبدالله دادخواهی کنند، با خشونتی غیرقابل باور رو به رو شدند. شلیک به سمت عزاداران امام حسین، رد شدن از روی پیکر شبنم سهرابی، شهرام فرج زاده و شاهرخ رحمانی با ماشین نیروی انتظامی، مشت زدن بر دهن جوانان و مردم، پاره کردن پرچم های عزاداری تنها بخشی از خشونتی بود که از سوی نیروهای انتظامی انجام شد.

گفته های علم الهدی در حالی طی این سال ها تکرار می شود که میرحسین موسوی بعد از حوادث روز عاشورا با محکوم کردن هر بی حرمتی به ساحت عاشوراییان و مردم عزادار به صراحت اعلام کرد ما پیروان اباعبدالله حسین علیه السلام هستیم. ما شیفتگان حریتی هستیم که منادیش آن امام مظلوم بود . ما پیرو کسی هستیم که در قلمرو وسیع اسلامی ربودن خلخالی از پای یک زن را برنمی تابید. ما معتقد به تفسیر رحمانی از اسلام هستیم که انسانها را یا هم کیش هم می دانند و یا همسانانی در خلقت. نگاهی که بر کرامت ذاتی انسان باور دارد و برنمی تابد که ضارب او در زندان با غذایی جز شبیه غذای او نگهداری شود و یا مورد شکنجه و امثال آن قرار گیرد.

ادامه دروغ پردازی‌ها در باره عاشورای ۸۸؛ حقایقی که از آن می گریزند

روزنامه کلمه؛ ویژه نامه چهار صفحه ای عاشورا، علیه دروغ پردازی ها

روایت تصویری آنچه در عاشورای ۸۸ گذشت/ دو مستند، به همراه نسخه هایی برای دریافت و بلوتوث

بر ماست که زینب‌وار پیام‌آور «واقعیت عاشورای ۸۸» باشیم

علم‌الهدی، سخنران اصلی مراسم نه دی در ادامه ادعا کرد: اگرچه ما به دنبال انتقام و عدم بخشش این افراد نیستیم اما این امر نباید بدین معنا تلقی شود که این افراد می‌توانند در راس امور قرار بگیرند.

وی با اشاره به رویکرد آرامش‌محور و اعتدالی دولت یازدهم اضافه کرد: تمام حرف ما این است که آیا اگر در راس برخی مدیریت‌ها همچون مدیریت دانشگاه‌ها فتنه‌گران گمارده شوند این کشور به آرامش خواهد رسید؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016