شنبه 2 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمریکا گزینه‌های نظامی علیه سوریه را بررسی می‌کند

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا گفته است نیروی دریایی این کشور در آب های نزدیک‌تر به سوریه مستقر می شود تا در صورت دستور باراک اوباما برای اقدام نظامی علیه سوریه، آمادگی داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، آقای هیگل به خبرنگاران گفته است پس از انتشار گزارش‌های مربوط به استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان، رییس جمهور آمریکا از پنتاگون، وزارت دفاع، خواسته است گزینه های متفاوت نظامی را در نظر داشته باشد.

مقام های دفاعی آمریکا گفته‌اند نیروی دریایی این کشور چهارمین ناو جنگی مسلح به موشک های کروز را به منطقه اعزام کرده است.

آقای هیگل به جزئیات بیشتری اشاره نکرده اما گزارش های رسانه‌ای نیز حاکی از آن است که حضور نیروی دریایی آمریکا در شرق دریای مدیترانه تقویت شده است.

مقام های آمریکایی تاکید دارند که دستوری مبنی بر آمادگی برای اقدام نظامی دریافت نکرده‌اند.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا گفته است اگر حمله شیمیایی صورت گرفته باشد، جای نگرانی جدی دارد و لازم است آمریکا به آن توجه داشته باشد.

اما روسیه که متحد اصلی سوریه است گفته است شواهد نشان می دهد این حمله کار شورشیان بوده است.

مخالفان دولت سوریه می گویند صدها نفر روز چهارشنبه در حمله شیمیایی دولت به یکی از حومه های دمشق کشته شدند.

کشورهای مختلف از جمله آمریکا و روسیه از دولت سوریه خواسته‌اند به بازرسان سازمان ملل اجازه دسترسی و بازرسی از محل حمله داده شود اما سوریه تا کنون با این درخواست موافقت نکرده است.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا هم گفته است که گفتگوهایی با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل و وزرای خارجه آمریکا و قطر داشته و در این گفتگوها بر دسترسی فوری تیم سازمان ملل به این منطقه تاکید شده است.

لورن فابیوس، وزیر خارجه فرانسه هم هشدار داده در صورتی که استفاده از تسلیحات شیمیایی تایید شود، فرانسه باید واکنشی شدید در این باره از خود نشان دهد.

ده‌ها ویدئو که از حمله شیمیایی مورد ادعا حکایت دارد، اکنون در اینترنت موجود است. صحت این ویدئوها رسما تایید نشده اما غیرنظامیانی را که بسیاری از آنها کودکان هستند نشان می دهد که یا مرده‌اند یا بر بدن آنها علائم وحشتناکی دیده می‌شود که ناشی از یک حمله شیمیایی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016