یکشنبه 3 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توصیه عارف برای راه اندازی کمپین " نه به تحریم"

به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا عارف در دیدار اعضای شورای مرکزی کمپین «نه به تحریم»، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: امام (ره) به هنر مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر رجای واثق داشتند و خدمات این بزرگواران و عملکردشان چنان خوش درخشیده بود که خدمات خالصانه آنها، آیینه‌ای برای تاریخ مدیریت شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران یادآور شد: آمریکایی ها می‌دانند که جمهوری اسلامی به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست و اعتقاد، مشی و راهبرد ایران استفاده صلح‌آمیز از فن‌آوری هسته‌ای و سایر فن‌آوری‌های پیشرفته است و این مسأله بارها از سوی مسئولان عالیرتبه کشورمان مطرح شده است.

عارف با تأکید بر اینکه کسی تاکنون نتوانسته به اصل استقلال کشور ما آسیب وارد کند، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها آثار مستقیم روی مردم دارد اما مردم ما طی این سال‌ها نشان داده‌اند که بیدی نیستند که با این بادها بلرزند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی که معتقد است حل مسئله هسته‌ای ایران به دولت‌ها و میزان تعاملات‌شان با کشورها برمی گردد، نقش تشکل‌های مردم‌نهاد در ایجاد اعتماد متقابل بین ملت‌ها و در نهایت دولت‌ها را نیز در این عرصه مؤثر دانست.

نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه تأثیرگذاری دیپلماسی غیرسیاسی نباید کمتر از دیپلماسی سیاسی باشد، تصریح کرد: نگاه ما این است که با اروپا و غرب رابطه خوبی داشته باشیم اما در خصوص مسائل هسته‌ای برخی معتقدند باید این فن‌آوری در اختیار کشورهای خاص بماند و از اینکه ایران نیز به این فن‌آوری دست پیدا کند، خوشحال نمی‌شوند.

عارف گفت: مهم ترین مسأله در ارتباط با فن‌آوری هسته‌ای نگاه انحصارطلبانه برخی کشورهای غربی به این فن‌آوری است که موضوع را سیاسی کرده است.

وی اضافه کرد: ما حاضریم تمام دستاوردهای خودمان در فن‌آوری‌ها را در اختیار سایر کشورها بگذاریم اما غرب چون منافع‌ خود را به انحصار در فن‌آوری‌های پیشرفته می‌داند، با این مسأله مخالف است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه بخش‌هایی از غرب شناخت عمیق و واقعی از ایران و فرهنگ ایرانی ندارند، گفت: غربی‌ها به دلیل عدم شناخت از فرهنگ ایرانی ذهنیت منفی نسبت به ما در رسانه‌های خود ایجاد کرده‌اند.

عارف، راهکار مقابله با جوسازی‌های رسانه‌‌های غربی علیه فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای را «حرکت فرهنگی» دانست و خاطرنشان کرد: ایران کشور قلدری نیست بلکه ما یک جامعه فرهنگی هستیم و می خواهیم با دنیا در صلح و آرامش زندگی کنیم.

وی تصریح کرد: ما از حقوق خودمان نمی‌گذریم اما به حقوق دیگران نیز احترام می‌گذاریم؛ اهل تعامل و گفت‌وگو برای حل اختلافات جهت رسیدن به تفاهم هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در تعاملات بین کشورها گفت: تشکل‌های همسوی مردمی باید در غرب و ایران یکدیگر را شناسایی و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از این رو، نقش ایرانیان خارج از کشور بسیار تأثیرگذار و مهم است.

عارف همچنین پیشنهادهایی در خصوص کمپین «نه به تحریم» مطرح کرد و خطاب به اعضای این کمپین گفت: بهتر است اتاق فکری تشکیل دهید و در چارچوب‌های تعریف شده نظام و رعایت ارزش‌ها و راهبردهای کشور با نهادهای غیردولتی صلح‌طلب دیگر کشورها برای اهداف بلندمدت‌تان تعامل داشته باشید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016