سه شنبه 5 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کليات طرح پيگيری خسارت ايران در کودتای ۲۸ مرداد تصويب شد

خانه ملت ـ کليات طرح پيگيری خسارت ايران در کودتای ۲۸ مرداد که دو فوريت آن صبح امروز در صحن علنی به تصويب رسيده بود‌ در کميسيون امنيت ملی مجلس تصويب شد.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در جلسه امروز (سه‌شنبه، ۵ شهريور) کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، بررسی طرح دوفوريتی پيگيری حقوقی- سياسی کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ توسط دولت‌های آمريکا و انگليس عليه دولت ملی ايران مورد بحث قرار گرفت که بر اساس درخواست‌های جدی مبنی بر پيگيری جدی جنايات و دخالت‌های آمريکا و انگليس در ايران از سوی اعضا، کليات آن تصويب شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيد حسين نقوی حسينی گفت: ابتدا کليات طرح که با امضای حدود ۸۰ نماينده تهيه شده و با رای چشمگير نمايندگان در صحن دوفوريتی آن تصويب شده بود به بحث گذاشته شد و کليات آن به لحاظ محتوايی به تصويب رسيد.

نماينده مردم ورامين و پيشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از تصويب کليات، محتوای طرح مورد بررسی قرار گرفت و اولين مصوبه کميسيون در عنوان طرح بود که به «پيگيری حقوقی- سياسی نقش و دخالت آمريکا و انگليس در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ عليه دولت ملی ايران» تغيير پيدا کرد و تصويب شد.

وی بيان کرد: تبصره‌ای به بند الف ماده ۱ اضافه شد که بر اساس آن،‌ کميته موظف است هر سه ماه يکبار گزارش اقدامات خود را به کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی ارائه کند. ضمن آنکه در ترکيب اعضای کميته نيز در رديف دوم، دادستان کل کشور به جای نماينده رئيس قوه قضائيه قرار گرفت.

نقوی حسينی يادآور شد: در اين جلسه که قشقاوی معاون وزارت امور خارجه و نمايندگانی از دستگاه‌های ذی‌ربط نيز حضور داشتند، رديف ۴ اعضای کميته نيز به نماينده تام‌الاختيار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصلاح شد و در ادامه، کميسيون تصويب کرد که رئيس کميسيون قضايی مجلس شورای اسلامی هم به عضويت کميته درآيد.

وی تصريح کرد: ماده ۲ اين طرح به «دولت موظف است پس از برآورد خسارات توسط کميته مذکور، نسبت به پيگيری حقوقی- سياسی ملت ايران از طريق مجامع و نهادهای ذی‌ربط داخلی و بين‌المللی اقدام نمايد» تغيير پيدا کرد و تصويب شد.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی مجلس همچنين گفت: همچنين در جلسه امروز، آخرين وضعيت امنيتی- سياسی استان کرمانشاه و مناطق مرزی منطقه با حضور سردار خاکپور فرمانده نيروی زمينی سپاه پاسداران، استاندار کرمانشاه و مسئولان ساير دستگاه‌های ذی‌ربط بررسی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016