سه شنبه 5 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آلمان دارای سومین نیروگاه بادی قدرتمند جهان شد

يورونيوز ـ بزرگترین نیروگاه بادی آلمان که در ساحل دریای شمال قرار دارد و از ۸۰ توربین تشکیل شده، روز دوشنبه گشایش یافت.

این نیروگاه که دارای توان تولید ۴۰۰ مگاوات برق است، سومین نیروگاه بادی از نظر توان تولید انرژی در جهان است. دو نیروگاه بزرگتر از آن با قدرت ۶۳۰ و ۵۰۴ مگاوات در بریتانیا قرار دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


میشائیل باوئر، مدیر شرکت “بارد“، سازنده این نیروگاه، گفت: “بدون این نیروگاه بادی قدرتمند در ساحل دریای شمال، توقف تدریجی فعالیت نیروگاه های هسته ای غیر ممکن است. اگر دولت جدید آلمان بخواهد بر تصمیم سال ۲۰۱۱ خود مبنی بر توقف فعالیت نیروگاه های هسته ای باقی بماند، باید شریک قابل اتکا و سازنده ای برای تولید انرژی بادی باشد.”

عملیات ۲۰۰ کیلومتر کابل گذاری برای اتصال توربین ها و شبکه انتقال انرژی از این نیروگاه، که طولانی ترین شبکه در نوع خود در جهان است، از ژوئیه سال ۲۰۰۹ آغاز شد. این نیروگاه تا عمق ۴۰ متری آب دریا گسترده است و دارای ۲۱ متر شالوده ریزی در کف دریاست.

گشایش این نیروگاه بادی در آستانه انتخابات آلمان در ماه سپتامبر انجام گرفته، که نمادی از تلاش دولت آنگلا مرکل برای جایگزینی منابع انرژی در این کشور است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016