جمعه 15 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقرار ۱۰ هزار نیروی حزب‌الله در دمشق و حرکت ناوهای چین و کشتی روسیه با "محموله ویژه" به سمت سوریه

به گزارش ایسنا، منابع آگاه لبنانی از استقرار 10 هزار نیروی حزب‌الله لبنان در دمشق برای ممانعت از سقوط نظام اسد در زمان حمله آمریکا خبر دادند.

منابع آگاه لبنانی در گفت‌وگو با روزنامه عربستانی عکاظ اعلام کردند که حزب‌الله لبنان خود را برای دو ماموریت مهم در سوریه در زمان حمله آمریکا به این کشور آماده کرده است. این منابع تاکید کردند: ماموریت اول ممانعت از سقوط دمشق به دست مخالفان سوری است که به این منظور نزدیک به 10 هزار نیروی حزب‌الله در دمشق مستقر شده است.

این منابع عنوان داشتند: ماموریت دوم حزب‌الله لبنان آمادگی برای پاسخ موشکی به سمت اسرائیل در صورت وخیم شدن شرایط علیه نظام سوریه و در زمان حمله آمریکا خواهد بود. آنها در ادامه افزودند: حزب‌الله لبنان با احتمال حمله نظامی به سوریه به عنوان یک واقعیت که گریزی از آن نیست برخورد می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حرکت ناوهای چین و کشتی روسیه به سمت سوریه
به گزارش ایسنا،‌ به نقل از پایگاه خبری اینفووارز، دولت چین همچنین آمریکا را به توجه بیش از حد نسبت به سوریه متهم کرده و گفته که دولت واشنگتن قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

دولت پکن ناوهایی را به نزدیکی ساحل سوریه و به منظور نظارت بر اقدامات ناوهای روسی و آمریکایی مستقر در منطقه اعزام کرده است و این در حالی صورت گرفته که تنش‌ها در بحبوحه آماده شدن آمریکا برای انجام حمله احتمالی نظامی علیه سوریه که گفته‌ می‌شود به‌زودی صورت می‌گیرد، افزایش یافته است.

وب سایت خبری تلگرافیست، متعلق به روسیه گزارش داد که ارتش آزادی بخش خلق چین یک ناو را به سمت دریای مدیترانه اعزام کرده و این ناو از طریق دریای سرخ به سمت کانال سوئز در حرکت است.

براساس گزارش‌های منتشر شده این ناو برای انجام یا حضور در اقدامات خصمانه به منطقه اعزام نشده است اما احتمالا برای نظارت بر فعالیت‌های ناوهای آمریکایی و روسی به نزدیکی ساحل سوریه اعزام شده است.

گزارش‌های خبری حاکی از آن است که ارتش چین چند ناو دیگر را به منطقه اعزام کرده است اما از هویت آنها اطلاعی در دست نیست.

از سوی دیگر شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد، قرار است یک کشتی روسی دیگر به جمع ناوهای مستقر در منطقه به سمت سواحل سوریه حرکت کند. گفته می‌شود که این کشتی حامل "محموله ویژه" است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016