شنبه 16 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ظریف ارسال پیام از سوی اوباما را نه تائید کرد و نه تکذیب

رادیو فرانسه - محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به پرسش خبرگزاری مهر مبنی بر درستی ادعای مبادله پیام میان روسای جمهوری ایران و ایالات متحده آمریکا، بدون تائید و تکذیب این خبر، گفت: ممکن است پیام هائی به صورت شفاهی و یا غیر از آن از انحای مختلف برای آقای رئیس جمهوری ارسال شده باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفته که «در سفر به نیویورک به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد طبق روندی که وجود دارد با تعدادی از وزرای خارجه و کاترین اشتون، رئیس دیپلماسی خارجی اتحادیه اروپا دیدار خواهم کرد».

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی همچنین خاطر نشان کرد حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نیز در سفر به نیویورک با همتایان خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اما محمد جواد ظریف در پاسخ به پرسش خبرگزاری مهر مبنی بر درستی ادعای مبادله پیام میان روسای جمهوری ایران و ایالات متحده آمریکا گفت: ممکن است پیام هائی به صورت شفاهی و یا غیر از آن از انحای مختلف برای آقای رئیس جمهوری ارسال شده باشد.

محمد جواد ظریف تاکید کرد: پیامهائی که به صورت علنی ارسال شده باشد به صورت علنی نیز به آن پاسخ داده شده است و پیام های دیگری که احتمالا در ملاقات ها، برداشت هائی که از دیدگاه های طرف آمریکائی در ملاقات ها برای ما مطرح شده به صورت مناسب در همان ملاقات ها پاسخ داده شده است، این مجموعه موضوعی است که پیگیری شده است.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه پیام ها تنها یک ابزار هستند، گفت: آن چه مهم است وجود یک اراده سیاسی در ایالات متحده آمریکا است که نحوه برخورد خود را با جمهوری اسلامی عوض کند.

محمد جواد ظریف همچنین بر لزوم عدم دنباله روی دولت آمریکا از گروههای فشار داخلی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این پرسش خبرگزاری مهر که آیا مشخصا حسن روحانی نامه ای از اوباما دریافت کرده است، گفت: دیپلماسی یک ابعاد آشکاری دارد و بخش هائی از دیپلماسی ممکن است که پنهان باشد و نیازی نیست که در مورد ابعاد پنهان بنده اظهار نظری کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016