یکشنبه 17 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی:از اراده دولت ژاپن براي توسعه روابط استقبال مي كنيم

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، «ماسا هيكوكومورا» فرستاده ويژه نخست وزير ژاپن امروز با روحاني رييس‌جمهوري اسلامي ايران ديدار و پيام كتبي نخست وزير كشور متبوعش را تقديم وي كرد.

رييس جمهوري در اين ديدار با ابراز خرسندي از پيام محبت‌آميز نخست وزير ژاپن گفت: دولت جديد ايران مصمم به توسعه روابط با همه كشورهاي دوست است.

دكتر روحاني با بيان اينكه مسايل بين‌المللي از جمله موضوع هسته‌اي ايران بايد در چارچوب مقررات بين‌المللي حل و فصل شود، تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران كاملاً به مقررات بين‌المللي از جمله معاهده ان‌پي‌تي متعهد است و همه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران نيز تحت نظارت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار دارد.

رييس‌جمهوري با اشاره به اينكه فعاليت‌ هسته‌اي ايران صلح‌آميز بوده و صلح‌آميز باقي خواهد ماند، گفت: ايران و ژاپن دو كشوري هستند كه از سلاح كشتار جمعي رنج و آزار فراواني ديده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دكتر روحاني با بيان اينكه ملت‌هاي ايران و ژاپن قرباني سلاح‌هاي شيميايي و هسته‌اي هستند، اظهار داشت: ايران و ژاپن مي‌توانند پرچمدار مقابله با سلاح‌هاي كشتار جمعي در جهان باشند.

رييس‌جمهوري روابط ايران با ژاپن را به عنوان يك كشور مهم آسيايي و دوست، مهم ارزيابي كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران مطمئن است كه ژاپن به عنوان يك كشور بزرگ صنعتي و قدرتمند در آسيا نخواهد گذاشت كه كشورهاي ثالث در روابط تهران – توكيو خدشه‌اي وارد كنند.

وي تصريح كرد: در اين شرايط خاص گسترش روابط دوستانه ژاپن و ايران در تاريخ روابط دو كشور ثبت خواهد شد.

رييس‌جمهوري با استقبال از سرمايه‌گذاري ژاپن در صنايع ايران بويژه در نفت و گاز با توجه به اهميت نگاه بلندمدت در امنيت انرژي اظهار اميدواري كرد كه سفر فرستاده نخست وزير ژاپن به تهران آغاز تحرك سازنده در روابط دو كشور بويژه در زمينه اقتصادي باشد.

در اين ديدار كه در خصوص تحولات بين‌المللي نيز گفت‌وگو و تبادل‌ نظر شد، رييس جمهوري تاكيد كرد: در مسايل منطقه اي، ملاك بايد مقررات بين المللي باشد و هرگونه دخالت خارجي به ويژه اقدام نظامي برخلاف مقررات بين المللي، منطقه را به سمت بي ثباتي سوق مي دهد.

وي تاكيد كرد: از اين رو لازم است اقدامات يكجانبه نظامي محكوم شود و مورد ملامت قرار گيرد.

فرستاده ويژه نخست وزير ژاپن نيز ضمن ابراز خرسندي از اين ديدار و تبريك انتخاب دكتر روحاني به عنوان رييس‌جمهوري اسلامي ايران اظهار اميدواري كرد كه در دوران دولت تدبير و اميد در ايران شاهد رشد و توسعه هر چه بيشتر روابط همكاري‌هاي في ما بين دو كشور باشيم.

ماسا هيكوكومورا گفت: دولت ژاپن علاقه‌مند است كه روابط ديرينه ايران و ژاپن بيش از پيش توسعه يابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016