سه شنبه 19 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله به شهرک اشرف در عراق را محکوم می‌کنيم، کانون ره آورد آخن (آلمان)

بنابر گزارش خبرگزاری‌ها در حمله مسلحانه به شهرک اشرف، محل نگهداری بخشی از اعضای سازمان مجاهدین خلق ايران، ده‌ها نفر کشته و مجروح و تعدادی نیز به گروگان گرفته شده‌اند. در این یورش بی‌رحمانه حتی افراد مجروح و بستری بر تخت بیمارستان نیز از کینه‌توزی مهاجمان در امان نماندند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



از دید ما این حمله خشونت‌بار نقض آشکار حقوق بشر و در تضاد با کنوانسیون ژنو و معاهدات بین‌المللی است. ما دولت عراق را مسئول این فاجعه می‌دانیم و خواهان اقدام سازمان ملل برای شناسایی و مجازات عاملان این جنایت هستیم.

سخنان مسئولان نظامی جمهوری اسلامی ايران، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و محمدرضا نقدی فرمانده بسیج و اطلاعيه سپاه پاسداران در دفاع از جنايت شهرک اشرف اين گمان را برمی‌انگيزد که حکومت ايران نيز در پشت اين کشتار قرار دارد. ابرازخوشحالی اینان از این قتل عام فجیع تنها نشانگر دیدگاه‌های قرون وسطایی و مبتنی بر خشونت اینان بوده و از نظر ما به شدت محکوم است.

با توجه به تکرار چنین حملات مرگباری خروج هرچه سریع‌تر اعضای سازمان مجاهدین خلق از عراق ضرورتی فوری است. ما خواهان همکاری سازمان مجاهدین خلق با ارگان‌های بین‌المللی برای خروج هرچه سریع‌تر اعضای این سازمان از عراق هستیم تا از تکرار چنین فجایعی در آینده جلوگیری شود.

کانون ره آورد آخن - آلمان

شهريورماه ۱۳۹۲
سپتامبر ۲۰۱۳


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016