سه شنبه 19 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جمعی از زندانيان سياسی زن درباره حمله به ساکنان اشرف

راديو کوچه ـ جمعی از زندانيان سياسی زن محبوس در زندان اوين تهران، با نگارش بيانيه‌ای نسبت به کشتار اعضای سازمان مجاهدين در اشرف که شامگاه شنبه نهم شهريور ماه روی داد، واکنش نشان دادند.

متن اين بيانيه که نسخه‌ای از آن در اختيار «راديو کوچه» قرار گرفته، به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«ان الذين يکفرون بايات الله و يقتلون البين بغير حق و تقيلتون الذين يامرون بالقسط فبشرهم به عذاب العليم»
همانا کسانی که به آيات خداوند کافر شوند و پيامبران را بی گناه و به ناحق بکشند و با آن مردمی که خلق را به عدل و دوستی می خوانند نيز دشمن شده به قتل برسانند آنان را به عذاب سخت و دردناک بشارت ده (سوره آل عمران آيه ۲۲)

دريغا و صد افسوس که بر روی زمين ظلم و جور می کنند و مردمان بی گناه را، به خاک و خون می کشند.

حمله شبانگاه روز شنبه نهم شهريور ماه امسال به ساکنان اشرف در ادامه يورش های ماههای اخير، حمله ای ددمنشانه بود که باعث به شهادت رسيدن ۵۲ انسان بی گناه و بی سلاح شده است .

اين جنايت در حالی اتفاق افتاده که سازمان ملل و دولت آمريکا همچنان در رسيدگی به وضعيت ساکنان کمپ اشرف و ليبرتی بی توجهی می کنند. کوتاهی اينان جز به معنای شريک جرم بودن در اين اقدام غيرانسانی چه می تواند باشد.

ما جمعی از زندانيان سياسی زن در اوين که برخی از اعضای خانواده های ما نيز جزو ساکنان ليبرتی و اشرف هستند، همصدا با تمام کسانی که انسانيت و دفاع از ارزش های انسانی را پيشه خود کرده اند فرياد می زنيم بای ذنب قتلت؟ همراه و همدل با مادران داغديده و خانواده های عزادار اين حادثه فريادی به بلندی تاريخ می زنيم که بای ذنب قتلت؟ و خطاب به بانيان اين جنايت نيز می گوييم : باش تا نفرين دوزخ از تو چه سازد که مادران عزادار، داغداران زيباترين آفتاب و باد هنوز از سجاده ها سر برنياورده اند. خطاب به آقای اوباما رييس جمهور آمريکا و آقای بان کی مون دبيرکل سازمان ملل نيز می گوييم: اين حمله ها و يورش های وحشيانه نه کشتن چند نفر بيگناه که مثله کردن انسانيت است. بر حذر باشيد که ننگ اين فاجعه انسانی در کارنامه شما نيز نوشته خواهد شد. آقای اوباما، در خون غلتيدن عده ای بی گناه که در منطقه نيز با انواع سلاحهای کشنده به جان مردم بی پناه افتاده اند، برای شما که داعيه صلح و حقوق بشر و دفاع از مردم را داريد لکه ای سياه بر جايزه صلح نوبل تان است که تا ابد باقی می ماند.

ما ضمن محکوم کردم اين حرکتهای ضدانسانی که برخلاف کنوانسيون های بين المللی است خواستار رسيدگی سريع به اين فاجعه و محاکمه عاملان و آمران اين فاجعه انسانی هستيم. و همچنين خواهان موضع صريح و شفاف و تضمين امنيت و سلامت افراد باقيمانده در کمپ اشرف و ليبرتی هستيم.

جمعی از زندانيان سياسی زن در اوين :
شبنم مددزاده، مريم اکبری منفرد، کبری بنازاده، صديقه مرادی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016