سه شنبه 26 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رکود در فروش و معامله مسکن ادامه دارد، افزايش ۴۰درصدی اجاره بهای تابستان به نسبت سال گذشته

ايلنا ـ به گفته رييس جامعه مهندسان شهرساز به دليل وجود فاصله بين عرضه و تقاضايی که در اجاره مسکن وجود دارد افزايش اجاره‌بها ادامه‌دار خواهد بود.

علی نوذرپور، رييس جامعه مهندسان شهرساز ايران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا با اشاره به فاصله عرضه و تقاضای اجاره مسکن اظهار داشت: اجاره بهای امسال در قياس با سال گذشته افزايش ۴۰ درصدی داشته است و متاسفانه به دليل فاصله بين عرضه و تقاضا حتی گشايش مدارس هم در کاهش اجاره بها تاثير نخواهد گذاشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در خصوص وضعيت خريد و فروش مسکن اذعان داشت: همچنان رکود در فروش و معامله مسکن ادامه دارد و به دليل عدم وجود خريدار به خصوص در متراژهای بالا معامله‌ای انجام نمی‌شود.

نوذرپور ادامه داد: افت قيمت را در متراژهای پايين منطقه جنوب شاهد هستيم اما در مناطق ديگر شاهد کاهش قيمت نبوده‌ايم.

وی افزود: تعداد ساخت و ساز‌ها و پروانه‌های ساختمانی نيز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که اين خود می‌تواند گويای ادامه‌دار بودن رکود در بازار مسکن باشد که تاکنون هم هيچ برنامه عملياتی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای از ميان برداشتن اين شرايط ارائه نشده است.

رييس جامعه مهندسان شهر سازی با اشاره به لزوم تغيير فضا در دولت جديد افزود: اين تغيير با برنامه‌ريزی، اقدامات و برنامه‌های مشخص قابل دستيابی خواهد بود و نياز است طرح جامع مسکن که در برنامه چهارم توسعه گنجانده شده بود اما در دولت نهم و دهم تنها به قسمت مسکن مهر آن توجه شد مورد بازنگری قرار گيرد.

نوذر‌پور تصريح کرد: طرح جامع مسکن در صورت به روز شدن و تناسب با شرايط روزکنونی کشور می‌تواند مبنای مناسبی برای شرايط بحرانی مسکن باشد.

وی در پايان در خصوص پيش بينی وضعيت مسکن گفت: تا کنون علائم مشخصی صادر نشده که بتوان نظری درباره آينده داد اما با روی کار آمدن وزير و مديران با تجربه و کار‌شناس در حوزه مسکن روزهای خوشی را برای آينده می‌توان پيش بينی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016