سه شنبه 26 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيس بوک دوباره فيلتر شد

مهر ـ يک مقام مسئول در شرکت ارتباطات زيرساخت با تاکيد بر برطرف شدن مشکل به وجود آمده در دسترسی به فيس بوک که باعث رفع فيلتر چندساعته اين شبکه اجتماعی شده بود، گفت: استفاده از IP های جديد در فيس بوک دليل وقوع اين اختلال بود.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينکه کارگروه تعيين مصاديق فيلترينگ از شرکت ارتباطات زيرساخت خواسته تا در مورد اختلال به وجود آمده در سامانه فيلترينگ، گزارشی ارائه داده و دلايل فنی آن را اعلام کند، افزود: براساس پاسخ شرکت ارتباطات زيرساخت و بررسی های صورت گرفته، مشکل به وجود آمده ارتباطی با شرکت زيرساخت نداشته و مربوط به نقص فنی در سيستم پالايش بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مقام مسئول تاکيد کرد: شبکه اجتماعی فيس بوک برای برقراری ارتباط کاربران از رنج آدرس های جديد اينترنتی - IP آدرس- استفاده کرده است که اين IP آدرسها در سيستم پالايش فيلترينگ ما شناسايی نشده بود و باعث شد تا در مدت زمانی کوتاه، سيستم فيلترينگ اين IP ها را شناسايی نکرده و آن را آزاد کند.

وی با بيان اينکه هم اکنون IP های جديد فيس بوک در سامانه پالايش محتوای کشور شناسايی و لحاظ شده است، افزود: تمامی سايتهای اينترنتی برای برقراری کانال های ارتباطی از رنج IP آدرسهای مشخصی استفاده می کنند که برای ما تعريف شده و قابل شناسايی است و زمانی که IP جديد وارد شبکه می شود اعمال شناسايی بر روی آن مدت زمان کوتاهی طول می کشد و دسترسی به سايت فيلترشده فيس بوک در برخی مناطق کشور به همين دليل بوده است.

اين مقام آگاه تصريح کرد که مشکل به وجود آمده مربوط به ISP - ارائه دهندگان اينترنت - خاصی نبوده و قصوری در اين زمينه صورت نگرفته است.

وی در مورد دليل دسترسی به فيس بوک برای برخی کاربران گفت: برقراری ارتباط برخی ISP ها با IP آدرسهای جديد باعث شد کاربرانی که از IP جديد استفاده می کنند امکان دسترسی به فيس بوک را داشته باشند و مابقی ISP ها که از کانال های قديمی IP استفاده می کردند همان روال قبلی فيلترينگ را داشتند.

به گزارش مهر، شب گذشته دسترسی به شبکه اجتماعی فيس بوک برای ساعاتی در ايران و برای برخی کاربران ممکن شده بود؛ در اين باره دبير کارگروه تعيين مصاديق محتوای مجرمانه نيز به مهر گفت: عدم فيلتر فيس بوک در شب گذشته ظاهرا به دليل اشکالات فنی بوده و کميته فنی در حال بررسی اين موضوع است.

عبدالصمد خرم‌آبادی گفت: ظاهرا اشکالات فنی در برخی از ISP بوجود آمده و ما دنبال علت آن هستيم. به هر حال اگر تخطی شده است که انشاالله اين طور نباشد و قصور باشد. اما طبق ماده ۲۱ قانون جرايم رايانه ای حتی قصور هم در اجرای دستورات باعث مسئوليت کيفری برای ارائه دهندگان خدمات اينترنت می شود و ما داريم بررسی می کنيم که به هر حال از طريق کدام يک از اين شرکت ها اين موضوع انجام شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016