چهارشنبه 27 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پدر مريم شفيع پور: حتی نمی دانم بيماری دخترم چيست و کجاست؛ بيمارستان يا زندان؟

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ مريم شفيع پور، فعال دانشجويی و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در روز ۵ مرداد ماه امسال پس از احضار جهت بازپرسی به دادسرای شماره ۲ شهيد مقدس اوين به زندان اوين منتقل شد پس از انتقال او ماموران به منزل او مراجعه و برخی از وسايل شخصيش را با خود برده اند. او از زمان بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوين به سر می برد.

پدر مريم شفيع پور، دانشجوی زندانی که از روز دوشنبه ۲۵ شهريور ماه به دليل نامشخصی به بيمارستان منتقل شده به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که ماموران زندان اوين و دادستانی هيچ توضيحی در مورد علت انتقال فرزندش به بيمارستان و بيماری او نداده اند و حتی او خبر ندارد که هنوز دخترش در بيمارستان است يا مرخص شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمود شفيع پور با اظهار نگرانی شديد از سلامتی دختر جوانش به کمپين گفت:« به ما اجازه داده بودند که دوشنبه اين هفته برای ملاقات کابينی مريم به زندان اوين برويم اما وقتی به زندان رفتيم ماموران به ما اطلاع دادند که او به بيمارستان فرستاده شده و گفتند که فردا صبح برويم که با مريم ملاقات کنيم. امروز(سه شنبه ۲۶ شهريور ماه) صبح تا ظهر جلوی در زندان ايستاديم اما نه به ما اجازه ملاقات دادند و نه حتی تماس تلفنی. ماموران هيچ پاسخی به ما ندادند که مريم به چه علت و به کدام بيمارستان منتقل شده و آيا هنوز در بيمارستان است و يا به زندان برگردانده شده. ما هيچ نمی دانيم.»

مريم شفيع پور، فعال دانشجويی و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در روز ۵ مرداد ماه امسال پس از احضار جهت بازپرسی به دادسرای شماره ۲ شهيد مقدس اوين به زندان اوين منتقل شد پس از انتقال او ماموران به منزل او مراجعه و برخی از وسايل شخصيش را با خود برده اند. او از زمان بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوين به سر می برد.

مريم شفيع پور پيش از اين در سال ۸۹ به دليل فعاليت های دانشجويی بر اساس حکم دادگاه انقلاب قزوين به يک سال حبس تعليقی محکوم شده بود.

محمود شفيع پور در مورد آخرين وضعيت فرزندش به کمپين گفت:« مريم بيشتر از ۵۰ روز در زندان است و در اين مدت فقط دو بار به خانه تماس گرفته و يک بار ملاقات حضوری جلوی بازپرس پرونده اش و يکبار ديگر ملاقات با ما کابينی با حضور بازجويش داشته است. آخرين باری که با او ملاقات کابينی داشتم از درد دست راستش گفت که بی حس است و از درد دندان هايش. اما حالا ديگر نمی دانم به چه علت او به بيمارستان منتقل شده است.»

پدر مريم شفيع پور همچنين با اشاره به لاغری بيش از اندازه دخترش در ملاقات گفت:« مريم فوق العاده ضعيف شده بود. بالاخره دختر ۲۵ ساله است و تحمل اين چيزها را ندارد. متاسفانه به جای اينکه در دانشگاه تحصيل کند گوشه زندان افتاده است.»

پدر مريم شفيع پور با اظهار اينکه هنوز از اتهام فرزندش به درستی خبر ندارد، گفت:« به ما يکبار گفتند دخترم متهم به تبانی و اجتماع عليه امنيت ملی است اما آخر با چه کسی بر عليه امنيت ملی تبانی کرده است. اصلا چه کرده که تبانی عليه امنيت ملی به حساب می آيد. الان چون در انفرادی هم هست اجازه گرفتن وکيل ندارد. هر بار هم که از مسولان درباره اتهامش پرسيده ام جواب درستی به من نداده اند.»

محمود شفيع پور در خصوص درخواستش از مسولان کشور گفت:« من از قوه قضاييه که نمی توانم توقعی داشته باشم چون خودشان وضعيت من را بهتر می دانند اما از دولت جديد که قول داده به داد مردم برسد، می خواهم به درد ما که يکی از دردهاست رسيدگی کند. من بيشتر از ۶۰ سال سن دارم و در تمام اين سال ها کار کردم و زحمت کشيدم و هيچ وقت چنين رفتاری در کشورم با من نشده بود. الان ماموران زندان و مسولان قضايی حتی به سوال های ابتدايی من هم جواب نمی دهند. من حتی نمی دانم درد دخترم چه بوده که به بيمارستان رفته و نمی دانم الان دقيقا کجاست.»

پدر مريم شفيع پور افزود:« من به تمام مسولان مملکتم نامه نوشتم که به مشکل دخترم رسيدگی کنند و تقاضا کردم اگر جرمی مرتکب شده زودتر پرونده اش را به دادگاه بفرستند وگرنه برای چه او را در حبس انفرادی نگه داشته اند! اما متاسفانه تا کنون کسی پاسخی به ما نداده است. من از دولت جديد کمک می خواهم. من يک پدرم و نگران سلامتيم فرزندم هستم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016