پنجشنبه 28 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"نرمش قهرمانانه" همان جام زهر است، بهروز ستوده

بهروز ستوده
از آن‌جائی که اين سياست جديد می‌تواند سايه جنگ را از سر ايران دور نمايد و از فشارهای ناشی از تحريم‌های سنگين بر زندگی مردم بکاهد، از اين منظر است که کشور و مردم ايران و جنبش‌های مدنی و اجتماعی نيز از اين سياست جديد، اگر واقعاً منجر به آشتی با دنيای غرب شود، می‌توانند بهره‌مند شوند

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ويژه خبرنامه گويا

سرانجام لحظه نوشيدن جام زهر برای سيد علی خامنه ای ، رهبر خودکامه و بی کفايتی که با سياست های ضدملی خود ، کشورايران و حکومت فاسد خود را تا آستانه نابودی به پيش رانده است فرا رسيد و با اعلام سياست "نرمش قهرمانانه" در مقابل دشمن ! در حقيقت سياست خارجی جديد حکومت اسلامی را به اطلاع همگان رسانيد . و جالب اين است که نظر به اهميت گفته خامنه ای ، تمامی روزنامه های صبح و عصر در ايران ، عنوان"نرمش قهرمانانه" را با تيتر درشت بچاپ رساندند بجز روزنامه کيهان شريعتمداری که تيتر ديگری را برای سخنان خامنه ای انتخاب کرده است ، حسين شريعتمداری سر دسته اراذل و اوباش و ذوب شده در ولايت مطلقه فقيه ، بجای عنوان"نرمش قهرمانانه" ، جمله ديگری از سخنان خامنه ای با عنوان : " تغيير دنيا نمی‌تواند بهانه تغيير آرمان‌های انقلاب باشد" تيتر روزنامه کيهان کرده است ، و عاقلان دانند که دارودسته های چماقدار که کيهان حسين شريعتمداری در رأس آنان است با سياست "نرمش قهرمانانه" که رهبر اعلام داشته است مخالف اند ، چرا که خوب ميدانند يکی از آثار و نتايج "نرمش قهرمانانه" ، تا حدودی مهار کردن و پوزه بند زدن بر دهان دارودسته های ذوب شده در ولايت فقيه خواهد بود .

صدور فرمان "نرمش قهرمانانه" و خوردن جام زهر از جانب خامنه ای گرچه با انگيزه برون رفت جمهوری اسلامی از بحران همه جانبه ای که در آن قرار گرفته است تدبير شده ، گرچه سناريوی انتخابات اخير رياست جمهوری و ورود دولت اعتدال روحانی به صحنه سياسی حکومت اسلامی در همين رابطه قابل تحليل و بررسی است ، ولی از آنجائی که اين سياست جديد ميتواند سايه جنگ را از سر ايران دور نمايد و از فشارهای ناشی از تحريم های سنگين بر زندگی مردم بکاهد ، از اين منظر است که کشور و مردم ايران و جنبش های مدنی و اجتماعی نيز از اين سياست جديد ، اگر واقعاً منجر به آشتی با دنيای غرب شود ، ميتوانند بهره مند شوند ، و نگرانی شريعتمداری ها و سردار نقدی ها و سرلشکر فيروزی آبادی ها در اين است که سياست "نرمش قهرمانانه" ، مبادا فضای مطلوب آنان که همانا جنجال آفرينی عليه کشورهای غربی است تنگ کند . شگرد و شيوه ای که دارودسته های بغايت ارتجاعی حکومت اسلامی از بدو تأسيس جمهوری اسلامی تا به امروز دنبال کرده اند ، حيات در بحران و بحران آفرينی بی وقفه و جنگ و جنجال دائمی عليه اين کشور و آن کشور خارجی بوده است و اگر اين دستاويز به هر دليلی و در تحت هر شرايطی از دست باندهای تبهکار جمهوری اسلامی گرفته شود ، برای مردم ايران يک موفقيت خواهد بود ، چون ديگر براحتی نخواهند توانست "دشمنان خارجی" را مسئول ناهنجاريهای اقتصادی و سياسی و اجتماعی ايران بدانند .

اما خطا خواهد بود اگر خوردن جام زهر و در پيش گرفتن سياست "نرمش قهرمانانه" در عرصه سياست خارجی را به حساب تغيير رويه رهبر خودکامه در قبال مطالبات وحقوق اساسی مردم ايران گذاشت و تصور نمود که خامنه ای خودکامه از سياست های نابخردانه خود و احمدی نژاد در گذشته عبرت گرفته است و از اين پس ميخواهد به حقوق پايمال شده مردم ايران احترام بگذارد و حد اقل به قوانين مصوبه در جمهوری اسلامی پای بند بماند ! همچنانکه خطا خواهد اگر تصور شود در صورت بهبود روابط سياسی و اقتصادی جمهوری اسلامی با کشورهای اروپائی و امريکائی ، سران تبهکار حکومت اسلامی بخاطر نقض سيستماتيک حقوق بشر در اين کشور ،از جانب کشورهای مذکور تحت فشار قرار خواهد گرفت . چرا که آنان در بهبود روابط خويش با جمهوری اسلامی ، بدنبال منافع خويش اند نه منافع مردم ايران ، دولت های غربی در گذشته چشمان خود را بر روی بسياری از کشتارها و جنايات جمهوری اسلامی بسته اند ، نمونه بارز آن کشتار ۶۷ است که اين روزها سالگرد وقوع آن ميباشد و آخرين نمونه ديگر ، کشتار وحشيانه ۵۲ مجاهد بی سلاح و بی دفاع و به اسارت گرفتن تعدادی از آنان در خاک عراق است که اين کشورها حتی از جيره خواران جمهوری اسلامی بعنوان مسئول کشتار اخير نام نبرده اند و فقط به محکوم کردن خشک و خالی اين کشتار بسنده نموده اند !

بدون شک در روزهای آينده دستگاههای دروغ پراکنی جمهوری اسلامی و شبکه وسيع نوحه خوان ها و ائمه جمعه در سرتاسر ايران ، زهرخوری رهبر فرزانه را پيروزی بزرگ جمهوری اسلامی و عقب نشينی استکبار جهانی در مقابل بيت رهبری تبليغ خواهند کرد ! باکی نيست ، زيرا مردمی که ۳۴ سال است گوششان با گُنده گوئی ها و شعارهای توخالی حکومتگران اسلامی پُر شده است ، به مصداق ضرب المثل فارسی که ميگويد : "بمير و بدَم" به سيد علی خامنه خواهند گفت : " بنوش بمير بنوش" . داستانش را ميدانيد؟

در زمانهای قديم ، پدری تصميم ميگيرد که پسرک کاهل و راحت طلب خود را به دکان آهنگری بسپارد تا ضمن آموختن فن آهنگری ، رخوت و تنبلی از تن اش بيرون رود و مرد زندگی شود ، استاد آهنگر پسرک را مسئول دميدن در کوره آهنگری ميکند ، پسرک تنبل روز اول دميدن در کوره را به هر مشقتی بوده است بپايان ميرساند ، فردای آن روز از استاد آهنگر خواهش ميکند که چون روز قبل خسته شده اجازه دهد که بجای ايستاده ، بنشيند و در کوره بدَمَد ، و استاد آهنگر قبول ميکند که پسرک بنشيند و در کوره بدَمد ، روز سوم پسرک بيعار که اصلاً اهل کار کردن نبوده است ، از استاد آهنگر سئوال ميکند که ممکن دراز بکشد و در کوره بدمد ؟ استاد آهنگر در جوابش ميگويد : "تو بدَم ، بمير و بدَم"

و حالا حکايت مردم ايران است که به خامنه ای و ساير رهبران تبهکار جمهوری اسلامی ميگويند : "شما جام زهر را بنوشيد ، بميريد و بنوشيد"

بهروز ستوده


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016